StayNordic AB

Uthyrning av stugor exploderar!

Stugbranschen är extra het i år, nu när charterresor är dyra och kronan är lågt värderad samtidigt som utländska turister återvänder till Sverige. Bokningar för 2023 börjar redan komma in, rapporterar StayNordic.

I denna tid då många tyskar, norrmän och danskar längtat tillbaka till Sverige och svenskar
vill semestra utan att korsa gränsen, visar StayNordic att de har det rätta konceptet.

Kontrakten fortsätter rulla in när fler och fler hör talas om den höga servicenivån för
både husägare och gäster. Tack vare ett erfaret team visar StayNordic halvvägs in på året siffror en bra bit över budget.

Beläggningen är på topp med bara ett fåtal obokade veckor kvar, alltmedan fler och fler stugägare vill hoppa på tåget och hyra ut stugan under de veckor som man inte är där själv.

”Vi har medvind, det är ett bra ”stugår” eftersom många svenskar semestrar i Sverige samtidigt som de utländska gästerna strömmar tillbaka.” kommenterar Torbjörn Fredman, VD för StayNordic och fortsätter: "Vi har stor efterfrågan på hus med bra standard och vi ser redan nu att de hus som bokat bra under 2022 efterfrågas även för 2023. Nu i dagarna har vi öppnat upp bokningen för 2023 och vi ser en sådan stor efterfrågan att vi måste öka antalet objekt inför 2023."

StayNordic AB

StayNordic är ett svenskt företag som förmedlar privatägda stugor och boenden för semesteruthyrning, som riktar sig till både husägare och gäster. Med huvudkontor i centrala Göteborg erbjuder StayNordic sedan 2021 en flexibel tjänst med fokus på service, trygghet, exklusivitet och lokal närvaro. Vi som startat StayNordic har tillsammans många års erfarenhet inom bokning, resor och förmedling. Vi delar alla samma önskan om att ge både värdar och gäster bästa möjliga upplevelse. Med denna grundtanke startades StayNordic, nästa generations stugförmedling, för att kunna erbjuda våra husvärdar en komplett service med nära samarbete genom hela uthyrningen. I vår modell arbetar vi aktivt med att anlita fotografer, hantverkare och annan personal, så att vi tillsammans kan främja det lokala näringslivet.

Följ StayNordic AB

Senaste pressmeddelandena från StayNordic AB