Utmana dina sinnen - prova vinnande portvin på nytt sätt

3.3.2016 09:50 | Spring Wine & Spirits AB

Många kopplar portvin till vintern och doften av lädersoffor och cigarr. Det är nu dags att upptäcka nya sätt att njuta av portviner.

Croft 10 year old Tawny Port

Croft 10 Year Old Tawny Port är en utmärkt kompanjon till blåmögelost, crème brûlée eller karamelliserad aprikostart (byt gärna till äpple och päron under vintern). Gör som i Portugal och våga prova den lite lättkyld för sig själv med en bit mörk choklad. Och glöm inte, en öppnad flaska tawny port håller sig lätt i minst 8 månader.

Croft har nyligen utsetts till ”Fine Wine Producer of the Year” i klassen ”sött vin” av tidningen Fine Wine International.

Croft 10 Year Old Tawny Port

Ursprung: Portugal, DOC Porto | Producent: Croft Port | Druvor: Touriga Nacional, Touriga Francesa, Tinto Cão, Tinta Roriz, Tinta Barroca | Vol 75cl | Alk: 20% |Art nr: 8039 | Pris: 219 kr

För mer information, vänligen kontakta;

Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits

tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Croft 10 year old Tawny Port
Fine Wine Producer of the Year 2016
Croft 10 year old Tawny Port Giftpack

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus6.8.2017 21:06Pressmeddelande

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

Trapiche Smoak Wood – sommarens smaksättare på grillen20.6.2017 13:25Pressmeddelande

Det grillas flitigt i de svenska hemmen under sommarhalvåret och många vill briljera med sina grillfärdigheter. En grillmetod som allt fler har upptäckt är att grilla med rökflis. Det fungerar både som smaksättare samtidigt som råvarorna både blir mörare och saftigare. Inför sommaren har det argentinska vinhuset Trapiche inlett ett samarbete med Lilla Rökeriet där de tagit fram ett rökflis - Trapiche Smoak Wood. Trapiche Smoak Wood lanseras 20 juni.

Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga29.5.2017 09:58Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym. Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar. Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt. Codorníus vinmakare rekommender