Utmana dina sinnen - prova vinnande portvin på nytt sätt

Många kopplar portvin till vintern och doften av lädersoffor och cigarr. Det är nu dags att upptäcka nya sätt att njuta av portviner.

Croft 10 year old Tawny Port

Croft 10 Year Old Tawny Port är en utmärkt kompanjon till blåmögelost, crème brûlée eller karamelliserad aprikostart (byt gärna till äpple och päron under vintern). Gör som i Portugal och våga prova den lite lättkyld för sig själv med en bit mörk choklad. Och glöm inte, en öppnad flaska tawny port håller sig lätt i minst 8 månader.

Croft har nyligen utsetts till ”Fine Wine Producer of the Year” i klassen ”sött vin” av tidningen Fine Wine International.

Croft 10 Year Old Tawny Port

Ursprung: Portugal, DOC Porto | Producent: Croft Port | Druvor: Touriga Nacional, Touriga Francesa, Tinto Cão, Tinta Roriz, Tinta Barroca | Vol 75cl | Alk: 20% |Art nr: 8039 | Pris: 219 kr

För mer information, vänligen kontakta;

Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits

tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Croft 10 year old Tawny Port
Fine Wine Producer of the Year 2016
Croft 10 year old Tawny Port Giftpack

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.