Utökat samarbete mellan Landshypotek och Svenska Orienteringsförbundet

Landshypotek Bank går in som huvudpartner till den populära friskvårdssatsningen hittaut. Dessutom utökas samarbetet ytterligare genom att banken blir förbundspartner till Svenska Orienteringsförbundet.Här ser vi Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet och Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank. FRI BILD

I juni förra året, mitt under pågående pandemi, valde Landshypotek Bank att inleda samarbetet med hittaut:

– Vi tycker att hittaut är ett väldigt positivt och spännande projekt som gör det enklare för många människor runtom i hela landet att komma ut och röra på sig samtidigt som de upptäcker sitt närområde tillsammans med andra. Det är något som jag tror att allt fler värdesätter, kanske mer än nånsin i dessa tider när det är svårt att träffas inomhus, säger Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Svenska Orienteringsförbundets friskvårdsprojekt hittaut krossade tidigare rekordnoteringar under 2020. Totalt registrerades 5 000 000 besökta checkpoints, antalet deltagare ökade med 128 procent och landade till slut på strax under 100 000 personer.

Nu väljer parterna att fördjupa sitt samarbete:

– Vi är glada och stolta att berätta att Landshypotek Bank kommer att gå in som huvudpartner för hittaut. Dessutom blir de förbundspartner för Svenska Orienteringsförbundet. Det känns väldigt bra att Landshypotek Bank nu, som flera andra företag väljer att fördjupa samarbetet med oss. Trots ett tufft år med tanke på pandemin har vi fyllt på med nya partners, det visar att vi har en stor styrka i vår målgrupp och vad vi har att erbjuda våra partners, säger SOFT:s marknadschef Fredrik Tanfara.

Hur kommer det sig då att Landshypotek Bank utökar sitt samarbete med orienteringssporten?

– Det är fantastiskt om vi kan bidra till att fler upptäcker och med respekt för naturen får fina upplevelser i skog och mark. Vi är jord- och skogsbrukarnas bank så många av skogarna och naturupplevelserna görs möjliga genom våra kunders ägande och omsorgsfulla brukande. Vi uppmuntrar människor att vara aktiva och göra medvetna val – oavsett om det handlar om att röra på sig och upptäcka nya promenadstigar eller att välja en annan bank än den traditionella, säger Tomas Uddin.

Om Landshypotek Bank

Landshypotek Bank grundades 1836 och är till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för jord- och skogsbruksnäringen. Historiskt lånar kunderna till jord och skog men banken växer nu även inom bolån till hus samt sparande. Landshypotek Bank ägs av dess cirka 37 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 200 medarbetare och verkar över hela landet.

Om Svenska Orienteringsförbundet och hittaut

Svenska Orienteringsförbundet består av 600 föreningar med 87 000 medlemmar. Vi är en idrott för alla, med framgångsrika landslag, en omfattande tävlings- och ungdomsverksamhet samt aktiviteter som hittaut, naturpasset och motionsorientering för allmänheten. Våra medlemsföreningar arrangerar varje år runt 600 tävlingar och stora evenemang som Tiomila och O-Ringen. Friskvårdsprojekt hittaut krossade tidigare rekordnoteringar under 2020. Totalt registrerades 5 000 000 besökta checkpoints, antalet deltagare ökade med 128 procent och landade till slut på strax under 100 000 personer.

Kontakta för mer information

Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10

Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef, Svenska Orienteringsförbundet, 072-242 84 00