Utomhusbelysningen inspekteras i Linköping

Just nu håller Tekniska verken på att inspektera utomhusbelysningen. Arbetet sker under dagtid och mellan juni och oktober.

Inspektionen av belysning görs varje år i syfte att kontrollera att hela anläggningen fungerar. Därför kommer delar av utomhusbelysningen att vara tänd även dagtid för att det ska synas vilka armaturer som inte fungerar.

Totalt är det drygt 45 000 armaturer som ska inspekteras under de kommande månaderna.

- Vi inspekterar all belysning som vi ansvarar för i Linköpings kommun och delar av Mantorp. Det ska kännas tryggt att vistas utomhus och då är fungerande belysning viktigt. Jag vill gärna slå ett slag för vår app ”Felanmälan belysning”, där alla kan vara med och bidra till att anmäla trasig belysning. Det går också bra att göra en felanmälan på Tekniska verkens webb, säger Johannes Rosén. uppdragsledare Drift på Tekniska verken.

Johannes Rosén. uppdragsledare Drift, Tekniska verken Linköping Nät, 013-308624
johannes.rosen@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Stark början på årets första tertial3.6.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det ekonomiska året har börjat bra för Tekniska verken-koncernen. Resultatet efter finansiella poster från januari till april 2021 uppgick till 396 miljoner kronor, jämfört med 286 miljoner kronor motsvarande period förra året. Resultatet påverkas bland annat av att årets första månader varit kallare än samma period förra året med ökad fjärrvärmeförsäljning som följd, men även med betydligt högre priser på el.