Utvidgad återkallelse Älgsalami av märket Dulano

Den 26 april återkallades en batch av Dulano Älgsalami eftersom det inte kunde uteslutas att ovan nämnda produkt kunde innehålla små bitar av metall. Produkten togs då bort från butikshyllorna och har inte funnits för försäljning sedan dess och inga ytterligare kundärenden har inkommit. Efter fortsatt och omfattande utredning hos leverantören Direkt Chark har brister i produktionsprocessen framkommit. Lidl finner det som osannolikt men det kan dock inte uteslutas att resterande batcher är berörda. Därför utvidgas nu återkallelsen och Lidl uppmanar kunder som köpt produkten att returnera eventuella kvarvarande förpackningar.

Återkallelsen gäller samtliga bäst-före datum.

Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Produkten finns inte för försäljning sedan tidigare återkallelse.

Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av förpackningen. Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavd kvitto.

Artikel: Dulano Älgsalami, 200 g, artikelnummer 7002769
Bäst före: samtliga datum
EAN: 7331982032561

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.