V Skåne: Inget förtroende för en regering som inför marknadshyror

Regeringen håller fast vid förslaget om marknadshyror och vägrar inleda förhandlingar med Hyresgästföreningen. Nooshi Dadgostar meddelade därför idag att Vänsterpartiet inte längre har förtroende för statsministern.

- Det är beklagligt att Januaripartierna är beredda att skapa regeringskris för att få införa marknadshyror. Vänsterpartiet i Skåne har inget förtroende för en socialdemokratiskt ledd regering som är beredd att införa marknadshyror. Vi står rakryggade för vår politik och är redo att kämpa för den svenska modellen, säger Umihana Rasovic Kasumovic, distriktsordförande för Vänsterpartiet Skåne.

Vänsterpartiet Skåne: Positivt med press på regeringen - vi kan inte acceptera marknadshyror!15.6.2021 13:16:13 CEST | Pressmeddelande

Under morgonens presskonferens presenterade Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar partiets krav: Gör inga ändringar av hyreslagstiftningen eller börja förhandla med hyresgästernas representanter. Om regeringen inte ger ett positivt besked inom 48 timmar saknar Vänsterpartiet förtroende för statsminister Stefan Löfven. Bra tycker Vänsterpartiet i Skåne som ställer sig bakom kravet: Stoppa marknadshyrorna nu!

Regionstyrelsen: V tar initiativ till plan för återhämtning och bättre arbetsmiljö3.6.2021 15:26:11 CEST | Pressmeddelande

På dagens möte med regionstyrelsen i Region Skåne tog Vänsterpartiet initiativ till en regional strategi för återhämtning och stärkt arbetsmiljö för regionens medarbetare nu och framöver. Problemen är inte nya, menar Sara Svensson, regionråd för Vänsterpartiet, och vi behöver lösa dem omgående samtidigt som vi ser till att förändringarna blir långsiktigt hållbara och bestående:

Vänsterpartiet Skåne krokar arm med sex andra regioner för avvecklingen av Bromma Flygplats2.6.2021 10:30:00 CEST | Pressmeddelande

Under morgondagens möte med regionstyrelsen i Region Skåne läggs ett förslag på att ställa sig emot stängningen av Bromma flygplats. Samtidigt står hela samhället inför ett globalt klimathot. Att ställa om mot klimatsmarta resealternativ är ett ansvar som måste tas, och det skyndsamt. Avvecklingen av Bromma flygplats är ett steg i rätt riktning, menar samlade Vänsterpartister.