Vacse tecknar sjuårigt avtal med Axcell Fastighetspartner

Fastighetsägaren Vacse anlitar Axcell Fastighetspartner för förvaltning av den nybyggda fastigheten Dialogen där Jordbruksverket, Skogsstyrelsen och Annes Husman nu flyttar in i nya lokaler. Kontorshuset är uppfört med högt ställda hållbarhetskrav och är ett av de första projekten i Jönköpings nya stadsdel Skeppsbron vid södra Munksjön.

– Hållbarhet, digitalisering och goda relationer med hyresgästerna är Vacses fokusområden i val av leverantör vid upphandlingar och då föll valet på Axcell Fastighetspartner som är en lokal aktör med ett brett tjänsteutbud och lång erfarenhet i branschen, säger Fredrik Linderborg, vd på Vacse.

Skanska Projektutveckling har utvecklat kontorshuset som är uppfört med högt ställda hållbarhetskrav och certifierad enligt Breeam SE, nivå Excellent. Fastigheten miljöcertifieras även med Skanskas egna Gröna kartan på nivån Grön 1. Axcell Fastighetspartner ansvarar för allt ifrån efterlevnad av myndighetskrav till fastighetsskötsel, inomhusklimat och brandskydd.

– Det är viktigt med en aktiv och analyserande förvaltning för att minska byggnadens framtida klimatpåverkan. Vacse använder sig av AFFs avtalssystem och där finns det tydliga krav på leverans och förväntningar. Då Vacse har en lång ägarhorisont så hoppas vi på en lång och utvecklande affärsrelation med Axcell Fastighetspartner, säger Fredrik Linderborg.

– Vi tackar Vacse för förtroendet att förvalta Dialogen. De har långsiktighet och miljöfrågor i fokus vilket stämmer bra överens med hur vi jobbar, avslutar Jan-Erik Andersson, regionchef på Axcell Fastighetspartner.

Fastighetstekniker Senad Catovic
Entrén till Jordbruksverket och Skogsstyrelsen