Vad spelar det för roll vad lilla jag gör?

Den frågan ställer sig hållbarhetsinfluencern Emma Sundh när hon äntrar scenen tillsammans med Diakonia under en klimatkväll på onsdag i Skårekyrkan, där samtalet kommer att röra sig från vad vi kan göra själva för klimatet till vad Diakonia gör i fattiga länder för att stärka människor inför klimatförändringar.

Klimatkrisen är ett faktum. Ett ganska jobbigt sådant. Och mitt i alla rapporter och larm är det lätt att glömma vilken makt vi sitter på tillsammans. Vad hade det till exempel blivit av demokratin och rösträtten om inte några vågat börja förändra? Nu är det dags för oss att bli en del i vår tids största utmaning. Klimatet behöver oss alla!

Välkommen på ett samtal mellan den värmländska journalisten, författaren och hållbarhetsinfluencern Emma Sundh och Unni Jonsson, som är projektledare på Diakonia och uppvuxen i Karlstad. Vi pratar om klimatet, Diakonias arbete och vad både kyrkan och den enskilda kan göra för skillnad. Diakonia är en biståndsorganisation som arbetar i 25 länder för en rättvis, jämlik och hållbar värld. Emma Sundh är en grundarna av Klimatklubben.se, driver Plan B-podden och har skrivit en rad böcker om klimat, omställning och återbruk. Hon brinner för att vi ska leva lite rimligare, lite mer hållbart och lite härligare.

Samtalet hålls i Skårekyrkan den 20 oktober klockan 18.30. Läs mer om klimatkvällar här: https://www.diakonia.se/engagera-dig/forsamling/klimatkvall/

Om ni är intresserade av att intervjua någon av de medverkande eller delta på klimatkvällen, kontakta Unni Jonsson, 076-501 17 60, unni.jonsson@diakonia.se.

Emma Sundh är journalist, författare och hållbarhetsinfluencer.

Skatteskandalen är ett politiskt misslyckande4.10.2021 16:55:49 CEST | Pressmeddelande

Pengar som hade kunnat gå till att fler barn i fattiga länder får gå i skolan eller att kvinnor får sjukvård hamnar i rika privatpersoners låtsatsföretag. Den nya stora läckan Pandora Papers visar att det som har gjorts hittills mot global skatteflykt inte har fungerat. Diakonias Penny Davies visar vad som måste till i det internationella samarbetet, där också Sverige nu måste ta i med hårdhandskarna.