Vad vi kan lära av våra nordiska grannar i hanteringen av brott

Synen på brott och brottsoffer skiljer sig åt mellan de nordiska länderna. Jag tror att ett ödmjukt lärande och kopierande kan vara en väg framåt för oss i Sverige.

Världsrekordförsök i överimplementering av EU-regler18.12.2020 15:00:00 CETBlogginlägg

Kampen fortsätter för att bli det land som har flest och mest överimplementeringar inom EU! Handeln är självklart för att minska miljöpåverkan från förpackningar. Men det måste ske på ett förnuftigt sätt som samtidigt minskar resursförbrukningen och inte tummar på livsmedelssäkerheten. Inte symbolpolitik som ökar resursförbrukningen och spelar lotto med livsmedelssäkerheten och matsvinnsarbetet. Här är källan till inslaget: https://bit.ly/3aggfox