Vädertjänsten Klart stärker teamet och rekryterar meteorolog från SVT.

Mikael Sjöstrand blir ny meteorolog för vädertjänsten Klart, han tillträder i sin nya roll i början på september. Klart är Sveriges största kommersiella vädertjänst med 1,5 miljoner besökare varje vecka.

Mikael kommer senast från SVT där han arbetat som meteorolog och blivit ett välkänt ansikte för tittarna under sommaren när han levererat sina prognoser under bästa sändningstid. För Klart är han inte heller ett helt okänt namn, innan SVT arbetade han som meteorolog åt Klarts samarbetspartner Foreca.

- Jag ser verkligen fram emot att få bli en del av Klart och få vara med och skapa en komplett vädertjänst. Vädret är något som engagerar de allra flesta, det ska bli en spännande utmaning att få guida till förståelse för både väder och klimat, säger Mikael.

- Vi är väldigt glada över att Mikael börjar hos oss och stärker vårt nuvarande team. Vi har en spännande period framför oss där Mikael kommer att vara en viktig del i att ta Klart till en ny nivå, säger Malin Brinktell VD på Klart.

Mikael tillträder som meteorolog på Klart den 2 september.

För ytterligare information kontakta:
Malin Brinktell, VD Klart Vädertjänster
Tfn: +46701448668
E-mail: malin.brinktell@schibsted.com

Min ekonomi växlar upp – här är Aftonbladets nya sajt för privatekonomi27.1.2020 08:40:00 CETPressmeddelande

Aftonbladet skalar nu upp ekonomisatsningen ”Min ekonomi”. Med en egen sajt, dedikerade reportrar och några av Sveriges bästa ekonomiexperter siktar ”Min ekonomi” på att bli Sveriges bästa sajt för privatekonomi. ”Vi knyter an till Aftonbladets vision om att göra världen, i det här fallet ekonomin, lite mer begriplig och livet lite lättare”, säger Lena Widman, chef för Min ekonomi.

Sportbladet satsar på direktsänd sport – sänder Elitserien i bandy15.1.2020 08:45:00 CETPressmeddelande

Aftonbladet fortsätter satsningen på direktsänd sport. Nu har också rättigheterna för Elitserien i bandy förvärvats. ”Det här är ett strategiskt viktigt steg för oss när det gäller livesänd sport. Dels för att Elitserien är en av landets populäraste serier, men också för att nivån på svensk bandy är i yppersta världsklass. Att kunna erbjuda detta till Sportbladets besökare känns fantastiskt”, säger Aftonbladets sportchef Patric Hamsch.

Svenska Dagbladet fortsätter satsa – nyrekryterar reporter till SvD Näringsliv18.12.2019 08:45:23 CETPressmeddelande

Svenska Dagbladet fortsätter satsningen på redaktionen och arbetet med att utveckla den moderna nyhetsjournalistiken. Sophia Sinclair, en av reportrarna bakom höstens uppmärksammade granskning av Isabella Löwengrips bolagssfär, blir fast reporter på SvD Näringsliv. ”Sophia Sinclair får en viktig roll när vi nu tar näringslivsbevakningen in i nästa decennium”, säger SvD Näringslivs chef Daniel Kederstedt.