Schibsted

Vädertjänsten Klart stärker teamet och rekryterar meteorolog från SVT.

Dela

Mikael Sjöstrand blir ny meteorolog för vädertjänsten Klart, han tillträder i sin nya roll i början på september. Klart är Sveriges största kommersiella vädertjänst med 1,5 miljoner besökare varje vecka.

Mikael kommer senast från SVT där han arbetat som meteorolog och blivit ett välkänt ansikte för tittarna under sommaren när han levererat sina prognoser under bästa sändningstid. För Klart är han inte heller ett helt okänt namn, innan SVT arbetade han som meteorolog åt Klarts samarbetspartner Foreca.

- Jag ser verkligen fram emot att få bli en del av Klart och få vara med och skapa en komplett vädertjänst. Vädret är något som engagerar de allra flesta, det ska bli en spännande utmaning att få guida till förståelse för både väder och klimat, säger Mikael.

- Vi är väldigt glada över att Mikael börjar hos oss och stärker vårt nuvarande team. Vi har en spännande period framför oss där Mikael kommer att vara en viktig del i att ta Klart till en ny nivå, säger Malin Brinktell VD på Klart.

Mikael tillträder som meteorolog på Klart den 2 september.

För ytterligare information kontakta:
Malin Brinktell, VD Klart Vädertjänster
Tfn: +46701448668
E-mail: malin.brinktell@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Svenska Dagbladet storsatsar på redaktionen20.9.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Svenska Dagbladet gör nu den största redaktionella satsningen på tio år. I en första etapp handlar det om tio nya tjänster, både fasta anställningar och projekt. Satsningen är en del i den treårsplan Svenska Dagbladet beslutat om och som nyligen kommunicerades till alla anställda. ”Våra läsare har tydligt visat att de är beredda att betala för kvalitetsjournalistik. Det gör den här satsningen möjlig”, säger SvD:s tf publisher Anna Careborg.

Därför driver nyhetsmedia bättre effekt i performance media18.9.2019 14:45:00 CESTPressmeddelande

Nyhetsmedier analyseras mot performance media i en ny rapport som mediebyrånätverket GroupM tagit fram i samarbete med Sveriges största mediehus; Bonnier, Schibsted, Stampen och Mediekompaniet. "Nyhetsmedia hjälper till att driva effektiviteten för övriga medieslag – speciellt performance media där vi sett att aktörer som även jobbar med nyhetsmedia i snitt får 70% mer effekt på sina investeringar inom sökmarknadsföring jämfört med dem som inte gör det", säger Andreas Nordfors, Marketing Science Director på GroupM.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum