Vädertjänsten Klart stärker teamet och rekryterar meteorolog från SVT.

Mikael Sjöstrand blir ny meteorolog för vädertjänsten Klart, han tillträder i sin nya roll i början på september. Klart är Sveriges största kommersiella vädertjänst med 1,5 miljoner besökare varje vecka.

Mikael kommer senast från SVT där han arbetat som meteorolog och blivit ett välkänt ansikte för tittarna under sommaren när han levererat sina prognoser under bästa sändningstid. För Klart är han inte heller ett helt okänt namn, innan SVT arbetade han som meteorolog åt Klarts samarbetspartner Foreca.

- Jag ser verkligen fram emot att få bli en del av Klart och få vara med och skapa en komplett vädertjänst. Vädret är något som engagerar de allra flesta, det ska bli en spännande utmaning att få guida till förståelse för både väder och klimat, säger Mikael.

- Vi är väldigt glada över att Mikael börjar hos oss och stärker vårt nuvarande team. Vi har en spännande period framför oss där Mikael kommer att vara en viktig del i att ta Klart till en ny nivå, säger Malin Brinktell VD på Klart.

Mikael tillträder som meteorolog på Klart den 2 september.

För ytterligare information kontakta:
Malin Brinktell, VD Klart Vädertjänster
Tfn: +46701448668
E-mail: malin.brinktell@schibsted.com

Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen13.11.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Den populära beställnings- och självservicetjänsten Pej har vuxit kraftigt under senare tid. Nu stänger bolaget ytterligare en runda, med Schibsted som huvudinvesterare, för att kunna utveckla vidare och erbjuda fler kunder möjligheten till en sömlös, digital beställning och betalning genom mobil eller självbetjäningskiosk. Totalt har bolaget tagit in 26 MSEK under året. Bland annat har några av Sveriges största arenor och nöjesfält knutit sig Pejs lösning.

Aftonbladet tar nästa steg – öppnar lokalredaktion i Uppsala25.10.2019 11:30:00 CESTPressmeddelande

I augusti presenterade Aftonbladet sin stora satsning på lokaljournalistik, kort därefter startades den första redaktionen i Malmö. Nu är det dags för nästa stad – Uppsala. ”Gensvaret från läsare, annonsörer och Malmöbor har varit positivt. Vi ser i statistiken att engagemanget för vår lokala journalistik är stort. Nu tar vi nästa steg”, säger Martin Ekelund, chef för Aftonbladets lokalsatsning.