Vägkorsning i Tornby stängs av på grund av vattenläcka

Från och med fredag morgon 18:e mars kl 06 stänger Tekniska verken av korsningen Gottorpsgatan och Sunnorpsgatan i Tornby industriområde i Linköping. Arbetet beräknas ta cirka en vecka.

- Vi ska byta ut en del av den gamla vattenledningen och måste gå ner i vägkorsningen där huvudledningen ligger, berättar Stefan Franzén som är arbetsledare på Tekniska verken i Linköping.

Han hoppas att bilister och företagare i området kan välja en annan väg under nästa vecka.

- Vi har skyltat upp med hänvisningspilar och satt upp information om avstängingen mot alla håll. Förhoppningsvis ska det inte orsaka alltför mycket bekymmer för alla som brukar färdas genom korsningen, säger Stefan Franzén.

Se aktuell driftinformation här eller ring gärna Stefan Franzén på tel 013 30 84 93

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)