Vägkorsning i Tornby stängs av på grund av vattenläcka

Från och med fredag morgon 18:e mars kl 06 stänger Tekniska verken av korsningen Gottorpsgatan och Sunnorpsgatan i Tornby industriområde i Linköping. Arbetet beräknas ta cirka en vecka.

- Vi ska byta ut en del av den gamla vattenledningen och måste gå ner i vägkorsningen där huvudledningen ligger, berättar Stefan Franzén som är arbetsledare på Tekniska verken i Linköping.

Han hoppas att bilister och företagare i området kan välja en annan väg under nästa vecka.

- Vi har skyltat upp med hänvisningspilar och satt upp information om avstängingen mot alla håll. Förhoppningsvis ska det inte orsaka alltför mycket bekymmer för alla som brukar färdas genom korsningen, säger Stefan Franzén.

Se aktuell driftinformation här eller ring gärna Stefan Franzén på tel 013 30 84 93

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Linköpings- och Mjölbyborna har sänkt sin elförbrukning under hösten11.11.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Under oktober månad använde Tekniska verkens privatkunder i Linköping 17 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade samma hushålls elförbrukning med cirka 12 procent jämfört med september 2021. Privatkunderna i Mjölby-Svartådalen använde 22 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade Mjölbybornas elförbrukning med cirka 14 procent jämfört med september 2021.

Energiförbrukningsmätare årets vinnare i Innovation Camp11.11.2022 08:50:33 CET | Pressmeddelande

Igår kväll utsågs vinnarlaget i den årliga tävlingen Innovation Camp på Tekniska verken i Linköping. Elever från Platengymnasiet, Katedralskolan och Curt Nicolin Gymnasiet tog hem priset för företagsidén Voltsave som erbjuder en mätare med tillhörande app som visar energiförbrukningen i hemmet. Tjänsten "Tally" tydliggör i ett första steg kopplingen mellan varmvatten och energiförbrukning, då mätaren kan skruvas fast på alla vattenkranar. På sikt ska applikationen kunna visa hemmets hela energiförbrukning, för att påverka beteendet.