Val 2022: Pressträff i Malmö

Välkomna på pressträff med de regionala listettorna för mellan- och sydvästkretsarna! För kompletterande perspektiv från lokal- och riksdagsnivå finns även Malmös riksdagsetta och kommunfullmäktigeetta på plats. Vi kommer att presentera våra prioriterade frågor inför valet till Region Skåne.

Träffa Alexandra Thomasson, Angelica Svensson och Patrik Milton från regionlistorna sydväst 1 (Malmö), mellankretsen och sydväst 2, Malcolm Momodou Jallow, riksdagsledamot och listetta på Malmös riksdagslista samt Emma-Lina Johansson, kommunalråd och etta på Malmös kommunlista.

Tid: Tisdag 16/8 12.00

Plats: Möllevångstorget, Malmö

För presskontakt, se nedan.

Väl mött!

Stora satsningar på arbetsmiljön, billigare kollektivtrafik och sjukvård fri från vinstjakt på agendan när Vänsterpartiets regionpolitiker träffade väljare i Ystad inför valet4.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

På lördagen den 3 september, en vecka innan val arrangerade Vänsterpartiet i Ystad en valdag ”Ett Ystad för alla”. Solen sken, hoppborgen lockade barnen och på scen varvades musik med politiska samtal från kommun, riksdag och regionpolitik. På plats var bland annat Vänsterpartiets toppkandidater till regionfullmäktige och Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson för att lyfta Vänsterpartiets politik för sjukvården och kollektivtrafiken inför valet den 11 september.