Välbesökt butikspremiär för Lidl i Amiralen

Lidl fortsätter att växa i Sverige och öppnade i torsdags sin 190:e butik i köpcentret Amiralen i Karlskrona. Därmed är Lidl nära att nå målet 200 butiker 2020. Öppningen lockade många förväntansfulla och skapade långa köer tidigt på torsdagsmorgonen.

Sveriges 190:e Lidl-butik premiäröppnade den 17:e oktober.

Lidls 190:e butik i Sverige invigdes med bandklippning, provsmakningar, barnaktiviteter och massor med öppningserbjudanden.

- Butiken har varit efterlängtad, både av kunder och medarbetare och det känns enormt roligt att nu äntligen kunna att öppna i Amiralen. Nu kan vi välkomna ännu fler kunder i Karlskrona att upptäcka vårt erbjudande om varor av högsta kvalitet till bästa pris, säger Sebastiano Sacilotto Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Lidl har sen tidigare en butik på Blekingegatan i centrala Karlskrona som kommer kompletteras bra av den nya butiken i Amiralen, med strategiskt läge mitt i handelsområdet i Lyckeby med närmsta grannarna Mio och Slottsbackens köpcentrum. Butiken har en försäljningsyta på cirka 1 100 kvadratmeter och har byggts om och anpassats enligt Lidls butikskoncept med ljusa och luftiga butiker med en stor bake-off med nybakat bröd och ett fräscht frukt- och grönt-torg.

Förutom öppningen i Karlskrona har Lidl under 2019 öppnat butiker i Caroli i Malmö, Solna Centrum, Vårby, Strängnäs, Råå i Helsingborg, Kista Galleria, Frölunda, Lidingö och Växjö. Butik nummer 191 öppnar i Sollentuna den 24:e oktober.

Genom smart logistik minskas antalet transporter till och från butiken. Butikerna får endast en leverans per dag, något som medför signifikant mindre utsläpp och bullerstörningar då alla varor som behövs transporteras i samma bil.

Lidls sortiment präglas av hållbarhet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Lidl är idag en av de aktörer vars försäljning av ekologiska produkter ökar mest och under 2018 växte även det ekologiska sortimentet med 75 procent.

Sveriges 190:e Lidl-butik premiäröppnade den 17:e oktober.
Välbesökt Lidl-premiär i Karlskrona.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 191 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidls butik på Gotland blir världens första klimatneutrala livsmedelsbutik20.11.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

I måndags gjordes ett historiskt handslag när Swedish Green Building Council, SGBC, lämnade över ett certifikat till Lidl som innebär att den nya butiken på Gotland blir världens första klimatneutrala livsmedelsbutik enligt NollC02-certifieringen. Gotlands första Lidl-butik beräknas ska stå klar i juli 2020 och därmed tar Lidl tar ytterligare steg i att minska sin totala klimatpåverkan.

Lidl satsar på digital medarbetarportal med målet att vara branschens bästa arbetsgivare5.11.2019 09:36:46 CETPressmeddelande

Lidl är Sveriges snabbast växande livsmedelskedja och närmar sig 200 butiker under 2020. I november invigs Lidls tredje centrallager i Örebro och våren 2020 invigs det nya huvudkontoret i Barkarby. Som ett steg i att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt och expansion samt de drygt 4200 medarbetarna har Lidl investerat i Benify, en individuellt anpassad medarbetarportal.

Premiär för Sollentunas gröna matbutik24.10.2019 16:14:18 CESTPressmeddelande

Lidl fortsätter att växa i Sverige och öppnade under torsdagen sin 191:a butik i Edsberg, Sollentuna. Därmed är Lidl nio butiker från att nå målet 200 butiker 2020. Öppningen lockade många förväntansfulla och skapade långa köer tidigt på torsdagsmorgonen. Lidls 191:e butik i Sverige drog många nyfikna kunder och invigdes med bandklippning, provsmakningar, barnaktiviteter och massor med öppningserbjudanden.