Välbesökta marknadsdagar om Indien, Danmark och Norge

Under två dagar i november och december hölls marknadsdagar om Indien, Danmark och Norge för besöksnäringen i Göteborgsregionen.

Sabarinath Venugopalan berättar om Indien. Foto: Maria Kopp/Göteborg & Co.

Det var många som var nyfikna på, den för Göteborg, nya marknaden Indien när Göteborg & Co och Visit Sweden bjöd in till marknadsdag på Scandic Rubinen i Göteborg.

– Vi har en del indiska gäster redan och ska förmedla kunskapen från idag till våra medarbetare. Jag tycker det var jättebra talare och föreläsare! Vi har varit på andra marknadsdagar tidigare och tycker alltid att de är väldigt bra, säger Terese Wibeck hotelldirektör på Spar Hotel.

Under marknadsdagen om Indien berättade två av talarna, Ruth Dolla från Visit Sweden och Sabarinath Venugopalan från IBM och Bharat Vikings, om den indiska resenären och den indiska kulturen.

– Det är bra med ett sådant här seminarium för att förstå hur vi kan hantera olikheterna mellan den svenska och indiska resenären. Det gäller att förstå Indien bättre och för indierna att förstå att Sverige inte ligger så långt bort som många tror, säger Ruth Dolla från Visit Sweden.

När Göteborg & Co tillsammans med Visit Sweden och Turistrådet Västsverige bjöd in till marknadsdag om Norge och Danmark deltog över 100 personer från besöksnäringen i Västsverige. Att Norge är Västsveriges största marknad gör den extra viktig för besöksnäringen, och även Danmark är intressant som den femte största marknaden.

– Ny kunskap om våra viktiga norska och danska gäster är alltid intressant. Att lära sig mer om målgruppen, hur de tänker och vad man kan lyfta i marknadsföringen kan ge fler affärer, säger Eva Lehmann, pressansvarig på Göteborg & Co för Norge, Danmark och USA.

Sabarinath Venugopalan berättar om Indien. Foto: Maria Kopp/Göteborg & Co.

Abonnera på våra pressmeddelanden.