Spanska Turistbyrån

Valencia, en destination för den miljömedvetna resenären

Dela
Staden verifierar sina koldioxidutsläpp från effekter av turism, det första steget i åtagandet att bli en koldioxidneutral destination år 2025.

Valencia gör stora framsteg för att ta itu med de globala klimatförändringarna och skapa en destination som resenärer kan besöka med ett rent samvete. Staden implementerar en strategi baserad på "en hållbar turismutvecklingsmodell" som ska bidra till ett mera miljöanpassat samhälle.

The World Tourism Organization (UNWTO) har erkänt Valencia som första globala destination att verifiera beräkningen av koldioxidavtrycket för sin turistaktivitet. Dessutom kommer staden snart även att certifiera sitt vattenavtryck.

Turia trädgårdar

Staden har två miljoner kvadratmeter trädgårdar. Parken Turia Gardens fungerar som stadens gröna lunga och absorberar koldioxidutsläpp. Dessutom har Valencia 20 km blåflaggade stränder, Blue Flag är en internationell certifiering som garanterar att stranden är miljövänlig. Besökande turister kan även utforska staden på ett miljövänligt sätt genom att använda de 150 km cykelvägar och 40 olika cykelfartsgator som erbjuds.

Lär dig mer om Spanien på Spain.info.

Läs bestämmelser för att resa tryggt på travelsafe.spain.info.

Abonnera på Spanska Turistbyråns pressmeddelanden.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån
Nybrokajen 3
111 48 Stockholm

http://www.spain.info/en/

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som fått i uppdrag av den spanska staten att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

Läs mer om Spanien på spain.info och vår tidning på svenska upptackspanien.com.

Följ Spanska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spanska Turistbyrån

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye