Valerie lanserar 4 nya bågar hos Specsavers

Efter en framgångsrik första lansering 2020 är den svenska designern Valerie Aflalo tillbaka med 4 nya bågar. Den nya kollektionen lanserades den 7 november 2022 i alla Specsavers butiker. Alla bågar i kollektionen kan fås som glasögon eller solglasögon. Snäckskalet är ett välkänt kännetecken för varumärket, och återkommer här som ett präglat reliefmönster på metalldelar, gångjärn och skalmtoppar

Design och inspiration

Valerie Eyewear 2022 är en kollektion med feminin touch. Svensk design kombineras med en lyxig fransk känsla – vilket är ett av varumärket Valeries starkaste kännetecken. Det går som en röd tråd genom den nya kollektionen, med fokus på detaljer, hantverk, färg och mönster. Alla bågar har sin personliga touch, är trendiga, lätta att styla med olika outfits och passar för alla tillfällen. Snäckskalssymbolen är ett tydligt kännetecken för varumärket och gör alla modeller unika och speciella.

Valerie 13 – 32856583

Valerie 14 -  32856590

Valerie 15 – 32856606

Valerie 16 – 32856613

Valerie 13 – 32856583
Valerie 13 – 32856583 Valerie 13 är en överdimensionerad modell i Wayfarer-stil. Bågens front är tillverkad i transparent ljusbrun acetat, en färg som vi kallar wild mushroom, och skalmar i roséguld. En vacker snäckskalsdetalj pryder gångjärnet.
Valerie 14 -  32856590
Valerie 14 - 32856590 Transparent acetatbåge i överdimensionerad Wayfarer-modell och färgen oat milk. Skalmen är tillverkad i silvermetall med präglat snäckskalsmönster och skulpterad acetat.
Valerie 15 – 32856606
Valerie 15 – 32856606 Rundade sexkantiga glasögon i blank tunn silvermetall. Skalmarna är tillverkade av metall och klar acetat i färgen oat milk. Ett präglat snäckskalsmönster pryder metalldelar och skalmtoppar. Den perfekta bågen för en kväll på stan eller för en extra stilfull vardag.
Valerie 16 – 32856613
Valerie 16 – 32856613 Den här trendiga runda bågen är tillverkad av tunn och lätt guldmetall. Även skalmarna är i ljusfärgad guldmetall med skalmtoppar i klar acetat, i färgen wild mushroom. Vacker snäckskalsdetalj på gångjärnet.

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra  priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina  kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka  40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade  sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.

Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande

Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.

Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande

Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.