VÄLGÖRENHETSGALA FÖR VÄRLDSHAVEN

14 september 2017 arrangerar The Perfect World Foundation välgörenhetsgalan The Ocean Ball på Clarion Hotel Post i Göteborg. Årets hedersgäster är hertiginnan Sarah Ferguson och hedersprismottagaren Dr. Sylvia Earle.

The Ocean Ball är en stjärnspäckad gala med ett flertal svenska och internationella kändisar på röda mattan. Galans syfte är att uppmärksamma den mängd plast som förorenar världens hav varje år. Sarah Ferguson kommer att dela ut hederspriset ”Conservationist of the Year” till Dr. Sylvia Earle. Tidigare år har priset tilldelats Jane Goodall, Mark Shand och Richard Leakey.

The Ocean Ball är den tredje galan av sitt slag och rymmer 500 gäster. 2014 arrangerade The Perfect World Foundation stödgalan Save The Rhino och 2016 The Elephant Ball på Clarion Hotel Post som är huvudsponsor. Ca 40 konstnärer har skänkt konst som kommer säljas under en aktion under galakvällen. Pengarna kommer att användas i olika projekt för att bevara världshaven.

Haven i fokus på årets gala

Haven står för 71% av jordens yta och det är som Dr Sylvia Earl brukar säga, ”varför kallar vi det då Jorden?”. Havet producerar ca: 70% av allt syre, och om ett antal år tror man att det kommer att finnas lika mycket plast som fisk i havet. Alla på vår blåa planet berörs på ett eller annat sätt av havets hälsa och människans påverkan av detta, så som utsläpp, nedskräpning, global uppvärmning etc., och som i sin tur skapar mikroplaster i fisk som hamnar i människans föda, smältande isar som dödar våra isbjörnar, översvämningar och orkaner etc.

Under året gala samlas pengarna in till syftet att förhindra och skapa uppmärksamhet runt förstörelsen av våra hav. Det görs bl.a. tillsammans med Dr Sylvia Earle och hennes organisation Mission Blue.

Röda mattan är fullspäckad

På scen under kvällen; Dr. Sylvia Earle, Hertiginnan Sarah Ferguson, Carolina Gynning, Ola Skinnarmo, Ludo Brockway, Annelie Pompe, Shirley Clamp, Gladys Del Pilar, Martin Stenmarck (som även är konferencier), Uno Svenningsson, Gruppen Solala, Axel Jansson samt en hemlig artist.

Gäster på plats;

Sylvia Earle.

Hertiginnan Sarah Ferguson.

Carolina Gynning & Agneta Gynning.

Laila Bagge & Liam Bagge.

Shirley Clamp.

Charlotte Perrelli.

Gladys Del Pilar.

Alexandra Barbara Nilsson, även känd som "Kissie".

Daniel Paris.

Stefan Sauk.

Hannah Graaf.

Martin Stenmarck.

Sophia Djiobaridis.

Uno Svenningsson.

Erik Blixt.

Annica Englund.

Jan Johansen.

Fredrick Federley & Johnny Federley.

Johan Elmander & Amanda Elmander.

Annelie Pompe.

Ola Skinnarmo.

Peter Brynolf.

Michaela Nilsson, känd som “Keela”.

Lars Wiklund.

Sara Linderholm.

Antonia "Anty" Johnson (Youtuber). NY!

Gruppen Solala.

Axel Jansson.

Persbrandts mamma Inga-Lill.

Richard Branson två systersöner Ludo & Jack Brockway.

Jan Rippe

Kort om Sarah Ferguson

Ambassadör för The Perfect World Foundation.

Går under smeknamnet ”Fergie”.

Tidigare gift med prins Andrew, och är mamma till de brittiska prinsessorna Beatrice och Eugenie.

Kort om Sylvia Earle

Har framställts som en levande legend av Library of Congress och betecknats som "Hero of the Planet”i Time Magazine .

Har tillbringat mer än 7 000 timmar (mer än 290 dagar) under vattenytan.

En av vår tids främsta oceanografer och marinbiologer.

81 år gammal.

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda Bar & Grill och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.