Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Välkommen att bevaka SM-veckan vinter i Luleå/Boden

Den 25-31 mars är det återigen dags för Riksidrottsförbundets och SVT:s gemensamma satsning SM-veckan där eliten i 20 idrotter gör upp om sina respektive SM-titlar. I år står Luleå och Boden för första gången som värdstäder för evenemanget då den nordligaste SM-veckan någonsin går av stapeln. Luleå och Boden välkomnar dig till en SM-vecka med idrottsupplevelser, världsstjärnor, många nya svenska mästare och en folkfest för alla.

SM-veckan vinter i Luleå och Boden äger rum den 25-31 mars. I Luleå hålls tävlingarna på Luleå Energi Arena, Södra hamn, Ormberget, Måttsund, Arcushallen, Kulturens hus och Norra hamn isbanan.

I Boden hålls tävlingarna i Pagla skidstadion, Storklinten, Strajk Alley och på Boden arena. På www.smveckan.se hittar du bland annat dagsprogrammet och vilka idrotter som ska tävla på vilka arenor. Du kan också ladda ner SM-veckans app.

Ackreditering

Vill du bevaka SM-veckan i Luleå och Boden? Det är en och samma pressackreditering som gäller för samtliga SM-tävlingar.

Ackreditera dig här senast den 11 mars 2020.

Ackrediteringsbrickor hämtas ut i Kulturens hus Luleå eller på Bodens turistcenter.

Presscenter

Huvudpresscentret är på Pagla skidstadion.

Pressrum finns att tillgå på Quality Hotel Luleå samt på Bodensia i Boden.
Mer information om presscenter, öppettider och annat praktiskt kommer efter du ackrediterat dig.

Mer information om värdstäderna

Har du frågor om Luleå, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Luleå Turistcenter turistcenter@lulea.se Telefonnummer: 0920-45 70 00.

Har du frågor om Boden, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Bodens Turistcenter: info@upplevboden.nu Telefonnummer: 0921-624 10.

För ytterligare information om SM-veckan: www.smveckan.se

Välkommen till SM-veckan i Luleå och Boden!

Kontakt:

Åsa Bergström, kommunikation och media, RF
asa.bergstrom@rf.se

Malin Holmqvist,Kommunikationsansvarig SM-veckan Luleå/Boden
malin.holmqvist@lulea.se

SM-veckan i sociala medier
facebook.com/smveckan
@smveckan (instagram, twitter)
#smveckan #smveckanluleåboden

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag. SM-veckan är en vecka med svenska seniormästerskap i olika idrotter i en stad eller huvudort. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är att öka intresset för den svenska idrottsrörelsen och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 72 specialidrottsförbund vilka representerar upp emot 250 olika idrotter.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna