Välkommen på budgetsläpp!

Vi har 4 miljarder mer i budget än de blågröna styret. Vi sänker SL-taxan istället för att höja den, istället för applåder så lägger vi in en miljard till hjältarna inom vården.

Inbjudan:

På måndag 18/10 -  klockan 10:30 släpper Vänsterpartiet Region Stockholm sin skuggbudget för 2022.

Politikerna Jonas Lindberg, Anna Sehlin, Catarina Wahlgren m.fl.kommer att vara på plats utanför Rinkeby Vårdcentral.

Vi kommer ha en förhandsversion av budgeten med oss samt digital version via QR-kod.

Adress: Skårbygränd 3, Spånga

Väl mött på måndag!

Regionen måste ta ansvar för förlossningvården2.11.2021 07:00:00 CET | Pressmeddelande

801 födslar har redan skett på överfyllda mottagningar bara i år, 141 barnmorskor har sagt upp sig och 70 tjänster inom förlossningsvården är obemannade. Dessutom har alla chefer på Södersjukhusets förlossningsavdelning sagt upp sig. Det är dags för regionen att ta sitt ansvar. Därför går vi nu ihop med Socialdemokraterna och begär ett extra sammanträde med regionstyrelsen - för att rädda förlossningsvården