Välkommen på pressfika med SHL

På onsdag den 17 oktober klockan 15.00 bjuder SHL på pressfika på Scandic Anglais i Stockholm.

Deltar gör Anders Källström, styrelseordförande i SHL, Michael Marchal ny tillförordnad vd och Johan Hemlin, vice vd och sportchef. De kommer att berätta kort om uppdraget, vägen framåt och därefter svara på frågor.

Dörrarna öppnar 14.45. Vi ser gärna att du föranmäler ditt intresse för att delta till johanna.hemming-hamberg@shl.se.

Välkommen!

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL-klubbarna ställer sig bakom serieutredningen7.2.2019 09:01:00Pressmeddelande

Det är en styrka om svensk hockey, utifrån våra respektive intressen, kan samlas och enas kring en seriemodell. Till detta är SHL beredda att bidra. Det skriver SHL och de 14 klubbarna i sitt remissvar till Svenska Ishockeyförbundet och meddelar att klubbarna ställer sig bakom utredarens förslag av seriemodell för upp och nedflyttning mellan SHL och HA från säsongen 2020/21. SHL och klubbarna skriver också att arenakravet, vad gäller åskådarantalet, är ”av mindre vikt”.