Välkommen på pressfika med SHL

På onsdag den 17 oktober klockan 15.00 bjuder SHL på pressfika på Scandic Anglais i Stockholm.

Deltar gör Anders Källström, styrelseordförande i SHL, Michael Marchal ny tillförordnad vd och Johan Hemlin, vice vd och sportchef. De kommer att berätta kort om uppdraget, vägen framåt och därefter svara på frågor.

Dörrarna öppnar 14.45. Vi ser gärna att du föranmäler ditt intresse för att delta till johanna.hemming-hamberg@shl.se.

Välkommen!

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL-klubbarna sköt in halv miljon till föreningarna7.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Den tidigare tomma tekningscirkeln i SHL döptes inför slutspelet om till #målcirkeln och var ett samarbete mellan SHL och huvudsponsorn Betsson. För varje mål som gjordes från Målcirkeln skulle Betsson skänka 25 000 kronor till klubben, som i sin tur fick välja ändamål. Totalt har klubbarna skjutit in 540 000 kronor, där Frölunda, Skellefteå och Djurgården stått för flest antal mål från cirkeln – och därmed dragit in 110 000 kronor vardera.

Här är vinnarna i SHL Awards 20195.5.2019 21:08:09 CESTPressmeddelande

Under söndagen den 5 maj sändes den femte upplagan av SHL Awards på C More och på Sportkanalen. Här är samtliga vinnare i SHL Awards 2019. Årets målvakt Joel Lassinantti, Luleå Årets back Jesse Virtanen, Färjestad Årets forward Ryan Lasch, Frölunda Årets tränare Thomas Berglund, Luleå Årets rookie Emil Bemström, Djurgården Mest värdefulle spelare Jacob Josefson, Djurgården SHL Awards delas ut för insatser under SHL 2018/2019.