Välkommen på upptaktsträff 26 oktober - möt årets elitlag i bandy

Svenska Bandyförbundet och Svensk Elitbandy bjuder in press och media till den årliga upptaktsträffen inför damernas och herrarnas elitseriestart 2021/2022.

Datum: Tisdag 26 oktober 2021
Tid:       11.30 – 16.00
Plats:    Nya Studenternas, Uppsala

11.00 Registrering/mingel VIP plan (Entré VIP mot Sjukhusvägen)
11:30 Lunch – servering i VIP lounge
12:30 Fotografering av samtliga tränare iförda matchtröja
13:00 Presskonferens
14.30 Mingel och personliga intervjuer, fotografering
16.00 Beräknad avslutning

Anmälan görs senast onsdagen den 20 oktober.

Till anmälan - klicka här

Varmt välkommen hälsar,
Svenska Bandyförbundet och Svensk Elitbandy

Svenska Bandyförbundet har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt.

Här är spelarna som är uttagna till damlandslagets läger i Skövde inför Dam-VM i januari 202226.11.2021 15:42:24 CET | Pressmeddelande

Förbundskapten Olle Wiberg och assisterande förbundskapten Hanna Dahlström har valt ut 20 spelare till kommande landslagsläger för damlandslaget i Skövde den 3 – 5 december. Lägret är den sista gemensamma samlingen inför Dam-VM i Stockholm den 9 – 16 januari 2022. Samlingen är den största landslagssamlingen någonsin då samtliga flick- och damtrupper samlas för landskamper och träningsmatcher i samband med invigningen av det nya taket över Arena Billingens isbana.

Förbundskaptener utsedda till ny historisk U21 Dam-landslagstrupp4.11.2021 11:41:44 CET | Pressmeddelande

Christer Andersson har utsetts till förbundskapten och Frida Rutqvist till assisterande förbundskapten för den helt nya, och därmed historiska, U21 Dam-truppen. Tidigare i höstas kunde Svenska Bandyförbundet berätta att ett nytt landslag har inrättats. Luckan mellan F17 och damlandslaget kompletteras nu med en U21 Dam-trupp och Andersson och Rutqvist har fått förtroendet att leda truppen.