Välkommen till invigning av Sveriges första lokala energisystem

Den 18 oktober inviger vi Sveriges första lokala energisystem. I den lilla byn Simris på Österlen i Skåne kommer invånarna att få all sin el från solceller, ett vindkraftverk, ett kraftfullt batteri samt en reservgenerator som drivs med ett förnybart bränsle. Allt i byns omedelbara närhet.

Gensvaret från simrisborna har varit stort och många kommer aktivt att delta i projektet.

Läs gärna mer om projektet på http://www.eon.se/framtidenarlokal

Bland deltagarna i invigningen märks Jennie Nilsson, ordföranden i riksdagens näringsutskott, landshövding Annli Hulthén, Karl-Erik Olsson, kommunstyrelsens ordförande Simrishamns kommun och Johan Mörnstam, VD E.ON Energidistribution och naturligtvis de boende i Simris.

Media hälsas välkomna!

Tid: Onsdagen den 18 oktober klockan 11.00. Klockan 12.00 – 12.30 finns tid för intervjuer med ovanstående samt projektledare och tekniker från projektet.

Plats: ”Håkans lada”, nära solcellsparken söder om Simris, ring för vägbeskrivning.

Anmälan: Skickas till johan.aspegren@eon.se eller ring 070 655 58 75.

Välkommen!

Rekordstark försäljning av solceller från E.ON11.9.2018 10:04Pressmeddelande

Antalet installerade solceller växer snabbt i Sverige och försäljningen av solceller från E.ON har varit rekordstark det här året. Under 2018 beräknas försäljningen till privatpersoner och mindre företagskunder att öka med upp emot 250 procent jämfört med 2017. Genom att vara med före, under och efter installationen gör E.ON det tryggt och enkelt för kunden att skaffa solceller och i höst lanseras dessutom en unik app som gör det möjligt att följa produktion, konsumtion och hur lönsam solcellsinvesteringen är.