Välkommen till invigningen av företagsacceleratorn Beyond den nionde november

Den nionde november är det dags för den officiella invigningen av Beyond, en unik företagsaccelerator där flera storföretag delar samma miljö för att hitta nya affärsmodeller och produkter. Acceleratorn drivs av RISE (Research Institutes of Sweden) och Ideon Open. Målet är att hjälpa företag att utveckla sina affärer utanför företagets väggar och befintliga affärsstrukturer.

Två koncerner är i dagsläget med i acceleratorn, Inwido AB och Saint-Gobain Ecophon Group. De står i fokus under invigningen och de har också representanter på plats för att berätta om sina planer och svara på frågor.

Program:

• Beyond – konceptet och aktörerna
    Mats Dunmar, Manager, Ideon Open. Om Ideon Open, öppen innovation och samarbetet i Beyond.
  • Hur går det för WIN och hur ser framtida expansionsplaner ut?
    Maria Sätherström Lantz, VD för WIN
  • Därför är Inwido en del av Beyond
    Gabriel Grelte, Vice President R&D, Inwido AB
  • En strategisk förstärkning av södra Sveriges innovationssystem
    John Rune Nielsen, Affärsutvecklingsdirektör, RISE
  • Om RISE och hur det stärker BEYOND, samarbetet med Ideon Open
    Erik Ronne, Vice President Innovation, RISE.
  • Ideon Science Park och dess möjligheter för företag som vill förändra världen
    Mia Rolf, VD, Ideon Science Park
  • Därför är Saint-Gobain Ecophon en del av Beyond
    Carl-Magnus Svenningsson, Marketing Director, Saint-Gobain Ecophon Group
  • Behovet av innovationsinitiativ i regionen
    Stephan Müchler, VD, Sydsvenska Handelskammaren

Dörrarna till Beyond öppnas klockan 15 den 9 november. Följ skyltarna till tredje våningen på Ideon Agora, Scheelevägen 15, Lund. Välkommen!

För ytterligare frågor, kontakta:

På Ideon OpenMats Dunmar, Manager Ideon Open
E-post: mats.dunmar@ideonopen.com

På RISE

Erik Ronne, RISE, Vice President Innovation at RISE Research Institutes of Sweden
E-post: erik.ronne@ri.se

På Ideon Science ParkMia Rolf, VD
E-post: mia.rolf@ideon.se

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik har vuxit på Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future Transportation, Smart Cities, Connected Health och Smart Materials.

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB25.4.2018 16:09Pressmeddelande

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB med start den 1 maj. Arne har arbetat som innovationskonsult på Ideon Open sedan 2015 med klienter som Stora Enso, Bona, Sandvik, Perstorp och Energimyndigheten. Han har tidigare arbetat på bolag som Trelleborg AB, Mars Inc., Ericsson och Sony Ericsson. Arne har även startat upp olika affärsverksamheter, som t ex den personliga säkerhetsappen WalkMeHome, som lanserades globalt 2012.

Ideon launches mentorship program for entrepreneurs with support from Martin Gren, Jon Hauksson, Charlotta Falvin, Pierre Elzouki and Staffan Gestrelius as mentors10.4.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon, Sweden’s first Science Park, celebrates 35 years during 2018 and in order to celebrate the Ideon spirit, where we all help and support each other in the park, we are now launching a mentorship program where successful entrepreneurs and corporate leaders will offer advice and connections to selected entrepreneurs.

Suntribe lanserar en ekologisk, mineralbaserad solkräm som är säker för människors hälsa och miljön13.3.2018 06:00Pressmeddelande

Ideonföretaget Suntribe AB släpper nu en icke-vitgörande mineralbaserad solkräm som är skonsam mot både miljön och människor. Som alla andra Suntribes produkter använder den nya solkrämen mineralfiltret zinkoxid som ett naturligt alternativ till kemiska UV-filter. Alla andra ingredienser är naturliga och av ekologiskt ursprung. Den nya solkrämen är lättflytande och kan användas på hela kroppen, och utgör en del av Suntribes produktuppsättning av den nya generationens miljö- och människovänliga solkrämer.

Suntribe AB bringt riff freundliche Bio-Sonnencreme mit Zink ohne Weißeleffekt auf den Markt13.3.2018 06:00Pressmeddelande

Die schwedische Firma Suntribe AB launcht eine nicht weißelnde mineralische Sonnencreme, die sicher für Mensch und Natur ist. Wie alle anderen Suntribe Sonnencremes basiert die neue Körper- und Gesichtssonnencreme auf dem mineralischen UV-Filter Zinkoxid, der eine natürliche Alternative zu chemischen UV-Filtern darstellt. Alle anderen Inhaltsstoffe sind natürlich und aus biologischer Herkunft.

Suntribe AB launches an ecological, mineral-based sunscreen that is safe for human health and the environment13.3.2018 06:00Pressmeddelande

The Swedish company Suntribe AB is launching a non-whitening mineral sunscreen that is gentle for the environment and human skin. Like all other Suntribe sunscreens, the new body sunscreen features the mineral UV-filter Zinc Oxide as a natural alternative to chemical UV-filters. All other ingredients are from natural and organic origin. The new Suntribe Body sunscreen forms part of the company’s portfolio of a new generation of safe sunscreens.