Välkommen till Majblommans officiella premiär i Luleå!

Välkommen till Majblommans officiella premiär i Luleå!

På scen: Tobbe Trollkarl och Kamferdrops

Snart sänds Majblommans ambulerande premiärshow med världens bästa Tobbe Trollkarl och spektakulära akten Kamferdrops på scen. I år spelas showen in i Luleå, onsdag 11 april kl 12.30, för att sändas ett dygn senare via www.majblomman.se som start på Majblommans officiella insamling.

Massor av barn som ska sälja majblommor i Luleå kommer att finnas i publiken. Två av dem får chansen att sälja majblommor till artisterna. Barnen går på Hertsöskolan.

Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve kommer att vara på plats:

-        Det ska bli så kul att dra igång insamlingen i Luleå! Det är tack vare alla barn som säljer majblommor över hela Sverige som vi kan göra skillnad för barn i utsatt ekonomi. Vi firar säljstarten tillsammans med barnen i Luleå och hoppas att barn över hela landet vill kolla in vår show.

Pressbilder publiceras i Majblommans nyhetsrum Via TT under kvällen 11 april för publicering tidigast 12 april.

Din redaktion är välkommen att bevaka evenemanget som äger rum i lokal Ljusgården på Luleå Tekniska Universitet i Luleå. Adress: Universitetsvägen, entré C11

För mer information, välkommen att kontakta

Tove Lindahl Greve – generalsekreterare: 070-206 87 38

Liv Landell Major – pressekreterare: 070-874 27 13

Majblomman är alla barns blomma. Sedan 1907 arbetar Majblomman för att förbättra barns villkor i Sverige. Insamlingen bygger på att barn hjälper barn genom att sälja majblommor. Majblomman är en av Sveriges största barnrättsorganisationer med över 600 lokalföreningar. Varje förening är en del i barnets nätverk med familj, skola, fritid, hälso- och sjukvård samt socialtjänst i kommunen. Vår vision är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden. Under hela året ger vi bidrag till enskilda barn, skolaktiviteter och forskning om barn.

Äntligen säljer barnen majblommor med Swish!10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Torsdag 11 april kl 12.00 går startskottet för tiotusentals barn som ska sälja majblommor över hela landet.Samtidigt kan Majblomman äntligen erbjuda digital betalning via Swish! Så här funkar det: Varje barn får en QR-kod från Swish, som köparen läser av med sin smarta telefon. QR-koden är personlig och hjälper barnet att hålla koll på sin insamling. Egen telefon behövs alltså inte, och den som vill undvika kontanter kan så klart sälja majblommor enbart med Swish. - Vi är så glada över att ha hittat en digital lösning som både är säker för barnen som säljer majblommor, och smidig för den som inte har kontanter på sig, säger Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve Majblomman är en barnrättsorganisation som verkar för att alla barn i Sverige ska inkluderas i gemenskapen i skolan och på fritiden, oavsett ekonomiska förutsättningar. Vi samlar in pengar genom att barn i hela Sverige säljer majblommor varje vår. På så vis kan vi dela ut ekonomiskt stöd till enskilda barn, påverka b