Välkommen till Majblommans officiella premiär i Luleå!

Välkommen till Majblommans officiella premiär i Luleå!

På scen: Tobbe Trollkarl och Kamferdrops

Snart sänds Majblommans ambulerande premiärshow med världens bästa Tobbe Trollkarl och spektakulära akten Kamferdrops på scen. I år spelas showen in i Luleå, onsdag 11 april kl 12.30, för att sändas ett dygn senare via www.majblomman.se som start på Majblommans officiella insamling.

Massor av barn som ska sälja majblommor i Luleå kommer att finnas i publiken. Två av dem får chansen att sälja majblommor till artisterna. Barnen går på Hertsöskolan.

Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve kommer att vara på plats:

-        Det ska bli så kul att dra igång insamlingen i Luleå! Det är tack vare alla barn som säljer majblommor över hela Sverige som vi kan göra skillnad för barn i utsatt ekonomi. Vi firar säljstarten tillsammans med barnen i Luleå och hoppas att barn över hela landet vill kolla in vår show.

Pressbilder publiceras i Majblommans nyhetsrum Via TT under kvällen 11 april för publicering tidigast 12 april.

Din redaktion är välkommen att bevaka evenemanget som äger rum i lokal Ljusgården på Luleå Tekniska Universitet i Luleå. Adress: Universitetsvägen, entré C11

För mer information, välkommen att kontakta

Tove Lindahl Greve – generalsekreterare: 070-206 87 38

Liv Landell Major – pressekreterare: 070-874 27 13

Majblomman är alla barns blomma. Sedan 1907 arbetar Majblomman för att förbättra barns villkor i Sverige. Insamlingen bygger på att barn hjälper barn genom att sälja majblommor. Majblomman är en av Sveriges största barnrättsorganisationer med över 600 lokalföreningar. Varje förening är en del i barnets nätverk med familj, skola, fritid, hälso- och sjukvård samt socialtjänst i kommunen. Vår vision är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden. Under hela året ger vi bidrag till enskilda barn, skolaktiviteter och forskning om barn.