Välkommen till Nya Motor!

Nu är det premiär för nya tidningen Motor som i år har fått ny form och ett uppdaterat innehåll. Tidningen kommer i högre grad än tidigare rikta sig till hela familjen utan att för den skull tappa något av det innehåll som lockar våra nuvarande läsare.

I tidningen lägger vi nu större vikt på innehåll riktat till kvinnor och unga bilister/läsare. Vi satsar på att lägga en familjeaspekt på biltesterna – får man rum med barnvagnen, hur lätt är det att fästa den lånade bilbarnstolen – vi låter familjen vara i fokus i resereportagen – hur roar man barnen i baksätet när det är dags för sommarens bilsemester, hur packar man bilen bäst – och vi kostar oss på att testa elcyklar, vägmat och utse årets bästa elbilar!

Nytt 2018 är också att tidningen nu även erbjuds läsarna i digital version från Motormännens hemsida. Alla nummer av tidningen bli också tillgängliga i ett sökbart arkiv. Sommarens nummer blir en digital utgåva som publiceras på vår webb och som vi marknadsför på olika sätt för att nå våra nya prioriterade målgrupper. Medlemmarna får även möjlighet att skänka bort sommarnumret till goda vänner. Sommarnumret har fokus på semester, bilresor, mat- och upplevelseguider, med barnen på resa, shoppingresor med bil, naturupplevelser med bil etc.

Tidningen Motor ingår i medlemskapet i Motormännen. Den utkommer med åtta nummer per år. Tidningen Motor produceras från 2018 av företaget Content Innovation. Ny chefredaktör är Erik Trulsson, som tidigare arbetat som testredaktör vid TT och som redaktör vid Auto Motor & Sport.

Motormännen är Sveriges största konsumentorganisation för bilister. Vi arbetar med opinionsbildning för bättre och säkrare vägar, bilar och förare. Som medlem är du med och stöder vårt arbete och får samtidigt en rad förmåner, erbjudanden och fri personlig rådgivning inom juridik, bilteknik och resor. Läs mer på motormannen.se

Sveriges bilägare vinner delseger i garantitvist11.10.2018 07:54Pressmeddelande

Konsumentombudsmannen har lämnat in en stämningsansökan mot företaget Svensk Fordonsgaranti AB. KO anser att marknadsföringen i det erbjudande som företaget skickar ut är vilseledande. Företaget skriver bland annat att det kan vara riskfyllt för bilägaren att avstå från att anta erbjudandet om en förlängd garanti, vilket KO alltså inte håller med om. Motormännen har under ett par års tid uppmanat konsumenter att anmäla marknadsföringen till Konsumentverket.

Fyra av hundra använder mobilen när de kör bil30.7.2018 06:28Pressmeddelande

Motormännens vägombud har undersökt hur många bilförare som använder handhållen mobil när de kör bil. 4,2 procent av samtliga fordonsförare använde handhållen mobil eller annan kommunikationsutrustning under körning. Det är en kraftig minskning jämfört med tidigare mätningar utförda av Motormännen. 2016 var användningen av handhållen mobiltelefon 7,6 procent och 2012 var den 6,6 procent bland bilförarna.