Välkommen till presentation av Industriarbetsgivarnas konjunkturrapport

Hur utvecklas ekonomin och industrins konkurrenskraft inför Avtal17? Representanter från media, ekonomer och analytiker hälsas hjärtligt välkomna när Industriarbetsgivarna presenterar sin andra konjunkturrapport för året.

Vid seminariet medverkar bland andra Industriarbetsgivarnas chefekonom, Mats Kinnwall, förhandlingschef, Per Widolf, samt vd, Per Hidesten.

Presentationen sker i samband med en presskonferens/frukostseminarium.

Tid: onsdagen den 26 oktober, kl 9.00 till 10.00, frukost från kl 8.30.

Plats: Industriarbetsgivarna, Kungsträdgårdsgatan 10, lokal: Galleriet, Stockholm

Anmälan sker till Per Braconier, kommunikationschef, Industriarbetsgivarna

E-post: per.braconier@industriarbetsgivarna.se

Vill du läsa en förhandsversion av det ekonomiska läget i korthet. Klicka här!

Kungsträdgårdsgatan 10

Industriarbetsgivarna är arbetsorganisation för Gruvindustrin, Massa- och pappersindustrin, Stål- och metallindustrin, Sågverksindustrin samt SVEMEK. Organisationen har drygt 800 medlemsföretag med cirka 80 000 anställda. Medlemsföretagen finns i hela landet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Kerstin Hallsten ny chefekonom för Industriarbetsgivarna18.6.2018 12:31Pressmeddelande

Kerstin Hallsten är idag senior rådgivare vid avdelningen för finansiell stabilitet på Riksbanken. Hon har en doktorsexamen inom nationalekonomi samt en lång och bred erfarenhet av policyarbete med ett flertal publikationer. Bland Kerstins tidigare uppdrag märks tjänsten som chefsekonom och avdelningschef på Konjunkturinstitutet samt chef för Ekonomiska avdelningen på Finansdepartementet. Hon hade som biträdande avdelningschef på penningpolitiska avdelningen också under lång tid ansvar för att ta fram det penningpolitiska beslutsunderlaget på Riksbanken. Kerstin Hallsten tillträder sin tjänst hos Industriarbetsgivarna den 10 september och kommer också att företräda Skogsindustrierna. – De svenska basindustrierna skogen, stålet och gruvorna kan inte flytta utan är helt beroende av möjligheten att öka sin internationella konkurrenskraft för att även framgent vara världsledande. Även byggnadsämnes- och svetsmekanisk industri är beroende av svenska exportframgångar. En viktig faktor för de