Välkommen till pressträff i samband med regionstyrelsens sammanträde

8 september sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till digital pressträff.

Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson kommenterar satsningar på sjukvårdspersonalens arbetsmiljö och aktuella ärenden på dagordningen.

Tid: Torsdagen den 8 september klockan 13.30.
Plats: https://us02web.zoom.us/j/84806629334

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

För mer information, se kontakter nedan.

Stora satsningar på arbetsmiljön, billigare kollektivtrafik och sjukvård fri från vinstjakt på agendan när Vänsterpartiets regionpolitiker träffade väljare i Ystad inför valet4.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

På lördagen den 3 september, en vecka innan val arrangerade Vänsterpartiet i Ystad en valdag ”Ett Ystad för alla”. Solen sken, hoppborgen lockade barnen och på scen varvades musik med politiska samtal från kommun, riksdag och regionpolitik. På plats var bland annat Vänsterpartiets toppkandidater till regionfullmäktige och Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson för att lyfta Vänsterpartiets politik för sjukvården och kollektivtrafiken inför valet den 11 september.