Välkommen till pressträff med Vänsterpartiet efter regionstyrelsens sammanträde

Den 18e november sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in media.

Media är välkomna att boka in digitalt möte eller telefonintervju med Vänsterpartiets regionråd Sara Svesson.

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

För bokning, se kontakt nedan.

Vilka är V:s listettor i Region Skåne?1.7.2022 13:24:30 CEST | Pressmeddelande

”Det okända valet” har blivit en alltmer använd benämning på regionvalet, det minst kända av de tre val som går av stapeln den 11:e september. Trots att sjukvårdsfrågorna rankar hög(s)t som väljarnas viktigaste fråga vet få vad man röstar om. Så för sjukvården, kollektivtrafiken, den regionala utvecklingen, kulturen och arbetsgivarfrågorna från Skånes största arbetsgivare med 36 000 anställda: Här är Vänsterpartiets listettor i Skånes sex regionala valkretsar!

V:s fråga: Kan invånarna vara trygga i att söka vård på akuten i Helsingborg?14.6.2022 15:11:07 CEST | Pressmeddelande

Situationen på Helsingborgs lasarett har eskalerat under en längre tid. Personalen har under lång tid larmat om brist på vårdplatser, överbeläggningar, fara för patientsäkerheten och en extrem arbetsbelastning. Facket har krävt åtgärder – men i dagsläget verkar inget ha hjälpt. Oron är stor. Under dagens möte med regionfullmäktige ställde Vänsterpartiet styret till svars.