Välkommen till pressträff med Vänsterpartiet i samband med regionstyrelsens sammanträde

3e juni sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till digital pressträff.

Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson kommenterar aktuella ärenden på dagordningen.

Tid: Torsdagen den 3e juni klockan 13.45
Plats: Online. Maila emma.eliasson-astrom@skane.se för länk.

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

För mer information, se kontakter nedan.

Vänsterpartiet Skåne: Positivt med press på regeringen - vi kan inte acceptera marknadshyror!15.6.2021 13:16:13 CEST | Pressmeddelande

Under morgonens presskonferens presenterade Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar partiets krav: Gör inga ändringar av hyreslagstiftningen eller börja förhandla med hyresgästernas representanter. Om regeringen inte ger ett positivt besked inom 48 timmar saknar Vänsterpartiet förtroende för statsminister Stefan Löfven. Bra tycker Vänsterpartiet i Skåne som ställer sig bakom kravet: Stoppa marknadshyrorna nu!

Regionstyrelsen: V tar initiativ till plan för återhämtning och bättre arbetsmiljö3.6.2021 15:26:11 CEST | Pressmeddelande

På dagens möte med regionstyrelsen i Region Skåne tog Vänsterpartiet initiativ till en regional strategi för återhämtning och stärkt arbetsmiljö för regionens medarbetare nu och framöver. Problemen är inte nya, menar Sara Svensson, regionråd för Vänsterpartiet, och vi behöver lösa dem omgående samtidigt som vi ser till att förändringarna blir långsiktigt hållbara och bestående: