Välkommen till pressträff – S presenterar handlingsplan för en trygg arbetsmarknad

I dag presenterar Socialdemokraterna en handlingsplan för en trygg arbetsmarknad. Medverkar gör Stefan Löfven, ordförande för Socialdemokraterna och Sveriges statsminister, Ylva Johansson, arbetsmarknadsminister samt Susanna Gideonsson, suppleant i Socialdemokraternas verkställande utskott och ordförande för Handelsanställdas förbund.

Pressträffen följs av ett presseminarium, där punkterna i handlingsplanen presenteras mer detaljerat. Seminariet leds av Susanna Gideonsson samt Markus Pettersson, facklig-politisk sekreterare för Socialdemokraterna.

Tid och plats:

Onsdagen den 30 maj klockan 11.15, Sveavägen 68.

11.15            Pressträffen börjar

11.45            Tid för enskilda intervjuer

12.00            Fika

12.30            Presseminariet börjar

Föranmälan krävs till martin.rynoson@socialdemokraterna.se

Medtag presslegitimation.

Martin Rynoson

tel: +46 725 315 526

mejl: martin.rynoson@socialdemokraterna.se

S går till val på stöd till privata skogsägare som ska skapa fler jobb och bidra till grön omställning15.8.2018 13:34Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill underlätta för privata skogsägare att röja skog och därigenom bidra till att skapa nya arbetstillfällen, samt till en snabbare övergång till ett fossilfritt Sverige. Mer röjning kan skapa arbetstillfällen som kräver kort utbildning, bidra till integration och skapa jobb i glesbygd samtidigt som det gynnar skogsnäringen i stort. Ett Röj-stöd skulle vid fullt utnyttjande kunna omfatta över 1000 årsarbeten. Socialdemokraterna vill satsa 200 miljoner årligen under nästa mandatperiod.

S vill stoppa privatiseringar och vinstintresse i vården14.8.2018 10:45Pressmeddelande

Socialdemokraterna går till val på att skapa ordning och reda i vården genom att stoppa privatiseringar och gräddfiler där en del kan köpa sig före i vården. Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. Marknadslösningarna och privatiseringarna leder till ökade kostnader och försämrade arbetsvillkor för personalen. Dagens förslag handlar om att stoppa privatiseringar och marknadslösningar i vården.