Välkommen till pressträff – S presenterar handlingsplan för en trygg arbetsmarknad

I dag presenterar Socialdemokraterna en handlingsplan för en trygg arbetsmarknad. Medverkar gör Stefan Löfven, ordförande för Socialdemokraterna och Sveriges statsminister, Ylva Johansson, arbetsmarknadsminister samt Susanna Gideonsson, suppleant i Socialdemokraternas verkställande utskott och ordförande för Handelsanställdas förbund.

Pressträffen följs av ett presseminarium, där punkterna i handlingsplanen presenteras mer detaljerat. Seminariet leds av Susanna Gideonsson samt Markus Pettersson, facklig-politisk sekreterare för Socialdemokraterna.

Tid och plats:

Onsdagen den 30 maj klockan 11.15, Sveavägen 68.

11.15            Pressträffen börjar

11.45            Tid för enskilda intervjuer

12.00            Fika

12.30            Presseminariet börjar