Välkommen till pressträff – S presenterar handlingsplan för en trygg arbetsmarknad

I dag presenterar Socialdemokraterna en handlingsplan för en trygg arbetsmarknad. Medverkar gör Stefan Löfven, ordförande för Socialdemokraterna och Sveriges statsminister, Ylva Johansson, arbetsmarknadsminister samt Susanna Gideonsson, suppleant i Socialdemokraternas verkställande utskott och ordförande för Handelsanställdas förbund.

Pressträffen följs av ett presseminarium, där punkterna i handlingsplanen presenteras mer detaljerat. Seminariet leds av Susanna Gideonsson samt Markus Pettersson, facklig-politisk sekreterare för Socialdemokraterna.

Tid och plats:

Onsdagen den 30 maj klockan 11.15, Sveavägen 68.

11.15            Pressträffen börjar

11.45            Tid för enskilda intervjuer

12.00            Fika

12.30            Presseminariet börjar

Föranmälan krävs till martin.rynoson@socialdemokraterna.se

Medtag presslegitimation.

Martin Rynoson

tel: +46 725 315 526

mejl: martin.rynoson@socialdemokraterna.se

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna går till val på att stoppa vinstjakten i skolan20.6.2018 15:24Pressmeddelande

Den 7 juni röstade Alliansen och Sverigedemokraterna ner förslaget att stoppa vinstjakten i skolan och omsorgen. Samtidigt syns konsekvenserna av att vinstjakten tillåts fortsätta. Senast igår meddelade Skolinspektionen att tillståndet för en gymnasieskola som drivs av Thorén Innovation School AB i centrala Stockholm stängs omedelbart. Socialdemokraterna vill nu ta frågan till väljarna och går till val på att stoppa vinstjakten i välfärden. Idag presenterades ytterligare förslag för att stoppa vinstjakten i svensk skola.