Välkommen till spadtag när vi börjar bygga för att riva Barsebäcksverket

Barsebäcksverket är det första kommersiella kärnkraftverk som ska avvecklas och rivas i Sverige.

Barsebäck Kraft tar nu första spadtaget för det tillfälliga interndelslager som börjar byggas för att sedan kunna riva anläggningen säkert och effektivt.

Välkommen till Barsebäcksverket, torsdag den 15 oktober, kl 10.00.

Program:

10.00 Registrering i Barsbäcks Infocenter, som ligger vid grindarna in till anläggningen

10.30 Gemensam promenad till byggplatsen

11.00 Åsa Carlson, VD för Barsebäck Kraft, sätter spaden i jorden

11.30 En lättare lunch står uppdukad

För inpassering och fototillstånd behöver du göra en anmälan. Skicka namn och personnummer – helst senast den 14/10 till maria.taranger@barsebackkraft.se

För mer information kontakta:

Louise Gudmundson, Press Officer E.ON Sverige, tel 070-2653851 eller

Maria Taranger, Informationsansvarig Barsebäck Kraft, tel 070-6825105

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013. 2014 gjorde vi fortsatta investeringar som kopplar till vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.