Välkommen till våra pressträffar under VM!

Svenska Orienteringsförbundet bjuder härmed in till två pressträffar i samband med orienterings-VM.
Årets orienterings-VM avgörs i norska Östfold (för exakta tider och arenapositioner - se arrangörens hemsida). Mästerskapet inleds med ett kval i medeldistans tisdag 13/8 och avslutas med stafetter lördag 17/8.

Media kommer varje tävlingsdag att kunna göra intervjuer med löpare och ledare på tävlingsarenorna. Dessutom bjuder Svenska Orienteringsförbundet in till två pressträffar vid lagets boende, en dagen före VM och en under vilodagen. På dessa träffar kan medias representanter under lugna former intervjua vem eller vilka de vill i VM-laget.

Gällande pressträffarna ser vi helst att ni anmäler att ni kommer och att ni också anger vem eller vilka ni vill träffa - mejla kommunikationschef Mathias Karlsson, mathias.karlsson@orientering.se

Så här ser programmet ut:

Måndag 12/8: Pressträff vid lagets boende klockan 13.15.

Tisdag 13/8: Kval medeldistans.

Onsdag 14/8 Långdistans.

Torsdag 15/8: Vilodag - pressträff på lagets boende klockan 13.15.

Fredag 16/8: Medeldistans final.

Lördag 17/8: Stafett.

Det svenska VM-laget (HÄR hittar du alla löpare) bor på Hotell Refsnes Gods i Moss och det är alltså där som de två pressträffarna hålls.

Hoppas att vi ses i Norge!