Välkomna på presskonferens inför världens största virtuella cobotmässa

Danska cobottillverkaren Universal Robots bjuder in till virtuell presskonferens i samband med öppnandet av automationsmässan WeAreCobots, 16 juni kl 9.

WeAreCobots är en virtuell mässa om kollaborativa robotar och automation, som vänder sig till företag i alla branscher och storlekar över hela Europa. Besökarna kommer att kunna lyssna på ett femtiotal olika föreläsningar med ledande cobotexperter, besöka ett drygt trettio virtuella mässmontrar och kolla inlive-demonstrationer av cobotar och applikationer. Allt är gratis.

Jürgen von Hollen, vd för Universal Robots, presenterar mässan på presskonferensen och finns därefter tillgänglig för frågor. Han kommer bland annat att prata om vad som driver automationsutvecklingen, och hur den potentiellt kommer att förändras i efterdyningarna av corona.

Presskonferensen kommer att hållas på Teams. Om du vill deltaga skickar du ett mejl till frida@vnn.se, så får du en inbjudan. Mycket välkommen!

Är du intresserad av en separat intervju med Jürgen von Hollen, hör av dig till frida@vnn.se.

Media är självfallet välkommen att deltaga på mässan, som öppnar direkt efter presskonferensen och pågår 16-18 juni kl 10–16.

Hela programmet finns bifogat.

• År 2019 hade Universal Robots en omsättning på 248 miljoner USD.