BranäsgruppenBranäsgruppenBranäsgruppen

Vallåsen anställer ny sportchef inför sommarsäsongen

På fredag, 30 april, öppnar Vallåsen Bike Park för säsong 2021. Inför säsongen har anläggningen fått förstärkning, i form av en ny sportchef, som ska bidra till att både cykel- och skidverksamheten tar nya kliv.

– När vi fick kontakt med Magnus kände jag direkt att det var rätt person för jobbet, med tanke på erfarenheten och det driv han har visat, säger Jesper Malmquist, platschef på Vallåsen.

Magnus Wigrup, som Vallåsens nya sportchef heter, har sedan 20 år tillbaka haft ett stort cykelintresse och har även drivit eget företag i form av cykeluthyrning och guidade mountainbike-turer. Han har även varit besökare hos Vallåsen flera gången, både under sommaren och vintern, och känner därför anläggningen sedan tidigare.

– Vallåsen har gjort en fantastisk resa och att jag kommer in med ett gästperspektiv tror jag kan vara nyttigt för utvecklingen framåt. Att jag dessutom har egen erfarenhet av branschen och ett stort kontaktnät hoppas jag också kan bidra till att vi blir ännu bättre, säger Magnus Wigrup.

Vallåsens nya sportchef har ett innehållsrikt cv, där han, förutom det egna företaget, har arbetat som universitetsadjunkt på Malmö högskola och har flera års erfarenhet av marknadsföring.

– All form av service går hand i hand med marknadsföring. Det är viktigt att se gästens perspektiv och göra hela upplevelsen så friktionsfri och enkel som möjlig, ända från bokning till besök. Här tror jag att jag kan bidra på ett bra sätt med min bakgrund inom marknadsföring.

Magnus Wigrup kommer att vara sportchef för både sommar- och vinterverksamheten och på fredag, 30 april, när Vallåsen Bike Park öppnar, får han för första gången uppleva en premiär.

– Allt vi gör kretsar ju kring gästerna och deras upplevelse och att få se vad de tycker om lederna och årets nyheter blir spännande, avslutar Magnus Wigrup.

Till säsongstart har Vallåsen Bike Park bland annat utökat liftkapaciteten med mer än 50 procent, samt byggt en ny instegsled för nybörjare och en mer utmanande svart led. Anläggningen är öppen 16.00–20.00 på fredag och 10.00–16.00 på lördag–söndag under premiärhelgen.