Välrenommerad kompositör och pianist spelar konserter till förmån för det Ukrainska folket

Libanesisk-Ukrainske kompositören och pianisten Johnny Hachem spel har uppmärksammats och det väntas snart komma ett skivkontrakt för att släppa ett album med hans egen musik inom genren klassisk musik. Hans musik karaktäriseras av en mycket personlig uttrycksfullhet och är en mycket begåvad musiker som kommer att fortsätta inspirera många med sin musik. Nu hoppas han kunna hjälpa ukrainare som drabbats av kriget.

Johnny Hachem i konsert samt med sin son

Med hjärtat i Ukraina

Johnny Hachem är en mycket uppskattad kompositör och pianist som har en väldigt spännande framtid. Han bor idag i Ukraina och ser det som sitt andra hem, och med kriget ser han sig personligen påverkad och ställer upp med konserter för att göra vad han kan för att stödja andra som påverkats direkt av kriget. Johnny Hachem, som har sitt ursprung i Beirut Libanon, har magisterexamen i komposition och arbetar med att komponera filmmusik, pianosolon och symfonier för orkester. Hans turnéer har tagit genom hela Europa, Asien och Mellanöstern. Johnny är idag extra populär i Mellanöstern, Schweiz och Polen.

Ta del av hans musik

Det bästa sättet för dig att förstå mer av djupet och känslan av hans musik är att lyssna på hans musik. Se honom på YouTube och lyssna gärna på olika klipp för att få en bredare inblick av hans förmågor. Om du föredrar Spotify, så kommer du att att finna hans musik även där. Dock går du då miste om underhållande videos till den vackra musiken.

Johnny växte upp i ett musikaliskt hem, där pappa spelade violin och mamman spelade piano. Han älskade att lyssna på deras musik dagligen, både i hemmet och i kyrkan. Han såg fram emot den dagen han själv kunde börja spela ett instrument, men som barn var det svårt för honom att delta på en musikskola då det var krig i Libanon. Så hans mamma började hjälpa honom i hemmet och efter kriget, så påbörjade han en musikskola.

Livet i Ukraina

Johnny är gift med en kvinna från Ukraina, Tania Zhukova Hachem, och tillsammans har de två barn och bor i Urkaina. I en intervju på Music Authentic sa han nyligen att han älskar att leva och bo i Ukraina, och han ser det som sitt andra hem. Ett vackert land med många trevliga invånare. En stor anledning till att Johnny trivs så bra i Ukraina är för att folket där älskar musik och konst.

Det är en mycket kulturellt rik nation och det finns många musiker som Johnny kan inspireras av. I Ukraina finns det också mycket orkesterspelningar, vilket ger honom möjlighet att spela med olika orkestrar, och Johnny är övertygad om att det finns många fler som gillar klassisk musik än de man ser gå på konserter. Till exempel musik som kommer från olika filmer eller spel, som uppskattas av många men de tänker kanske inte på att det är klassisk musik.

Johnny Hachem i konsert samt med sin son

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet