Vansinniga vinster och andra galenskaper

Macken – Roy’s & Roger’s Bilservice visades på TV första gången hösten 1986. Serien gjorde Galenskaparna och After Shave folkkära. På söndag medverkar de i BingoLotto

I söndagens BingoLotto är Ingvar Oldsberg på tårna och underhållningen på topp. Bered dig på vansinniga miljoner, heltokig bingo och Galenskaparna & After Shave. Funderar du på att sitta lottlös? Är du galen?!

Galet mycket i bagaget

Galenskaparna & After Shave satte upp sin första gemensamma föreställning Skruven är lös på Konserthuset i Göteborg 1982. Sedan dess har de hunnit med ofattbara 28 scenproduktioner, fem tv-serier, åtta filmer och över 30 musikalbum.

Den huvudsaklige manusförfattaren Claes Eriksson med ensemble står bakom några av Sveriges största humorsuccéer genom alla tider. Eller vad sägs om Macken, Hajen som visste för mycket och Stinsen brinner. På söndag skojar de loss hos skämtaren Oldsberg i BingoLotto.

Bingohövdingen Ingvar

Mattias Bylund – BingoLottos egen Andrew Lloyd Webber – står för kvällens himmelska toner och utropen sker under överseende av bingohövdingen från televisions barndom, Ingvar Oldsberg.

Dina bingolotter köper du av din lokala förening, hos din närmsta återförsäljare eller på BingoLottos webbplats. Köper du din lott digitalt kan du spela på lotten direkt i datorn, i mobilen eller på din surfplatta!

Allt överskott från försäljningen av bingolotter går direkt till det svenska föreningslivet. Läs mer här.

BingoLotto – 18 september kl 18.00 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.