Vänsterhäng på Slottsparksscenen i Landskrona!

Söndag 2/9 arrangerar Vänsterpartiet Landskrona och Vänsterpartiet Skåne ett öppet möte vid Slottsparksscenen klockan 14-18 - punklegend och tal för ett jämlikt Landskrona på scen!

Det kommer att bjudas på tal av vänsterpartiets förstanamn på kommun-, region- och riksdagslista:

Christine "Kikki" Lenander, biståndsbedömare  från Landskrona. Kikki är aktiv i Vänsterpartiet Landskrona och är kommunfullmäktigeledamot;

- Jag vill ha ett Landskrona där alla, unga och gamla, kvinnor och män, människor med olika bakgrund och med olika förutsättningar, har möjlighet att leva ett bra och tryggt liv. Ett Landskrona som ser till behov istället för vinstmaximering och som har en stark gemensam välfärd.

Agneta Lenander är sjuksköterska från Röstånga. Hon sitter i kommunfullmäktige i Svalöv och i regionfullmäktige och är bland annat en av initiativtagarna till En annan vård är möjlig;

- Jag vill se en jämlik vård som är till för oss alla som behöver den. Dagens vårdkris är en personalkrisen där det framför allt är kvinnor som ryter ifrån och lämnar. Personalens arbetssituation är den viktigaste frågan för att kunna säkra vården framöver, och se till att Regionen blir en attraktiv arbetsgivare som litar på sina medarbetare.

Claudia Velásquez är socialsekreterare från Helsingborg. Claudia är ordförande för Vänsterpartiet i Helsingborg, kommunfullmäktigeledamot och aktiv i Vision;

- Jag vill ha ett solidariskt samhälle. När vi har det bra bidrar vi till vår gemensamma välfärd, när vi är sjuka får vi sjukvård och trygghet.

Från scenen kommer även Teo Törnqvist, trubadur och folkmusiker och Johan Johansson känd från bland annat KSMB, Strindbergs, John Lenin att underhålla!

Det kommer också att bjudas på fika, ansiktsmålning och trevliga samtal!

För eventuella frågor: Christine Lenander, 0733-224 226, kikkilenander@gmail.com