Vänsterparitet Skånes valvakor över distriktet

Media önskas välkomna!

Under valkvällen nås företrädare för Vänsterpartiet i alla skånska kommuner samt i Region Skåne enligt bifogad lista.

Vi arrangerar valvakor enligt nedanstående:

Helsingborg: Kurdiska kvinnoföreningens lokal, Södergatan 103 från kl. 18;

Hässleholm: Vänsterpartiets lokal, Mellankullagatan 8 från kl. 19;

Kristianstad: La Veni fackens hus, Kanalgatan 94 från kl. 19;

Landskrona: Säbygatan 16, Andra våningen från kl. 17;

Lund: Restaurang Viva, Karhögstorg från kl. 19.30;

Malmö: Grand Öl och Mat, Monbijougatan 17 från kl. 19;

Osby: Borgen, Lilla Salen från kl. 19.30;

Skurup: Sara Restaurang, Kyrkogatan 25 från kl. 20.

Vänsterpartiet vill bygga ett Skåne för alla – inte bara för de rikaste

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inför internationella kvinnodagen: utöka skånska kvinnors möjlighet att göra cellprovsundersökning6.3.2019 14:00:00 CETNyheter

Förebyggande cellprovtagning har visat sig vara en mycket framgångsrik metod som hjälpt till att upptäcka och förebygga cellförändringar och lett till en drygt halverad förekomst av livmoderhalscancer. Dock tar en av fem kvinnor inte det cellprovstest som finns. Nu vill Vänsterpartiet återinföra ambulerande cellprovtagning i Skåne för att nå dessa grupper.

Trots larm från facken drivs förändringar igenom på Pågatågen – regionledningen måste ta sitt ansvar23.2.2019 15:38:55 CETNyheter

I höstas tog en annan del av Arriva-koncernen över driften av Pågatåg i Skåne. Förändringen innebar försämringar för personalen och förändrade säkerhetsrutiner, som påverkar alla skånska resenärer. Fackföreningen SEKO stämmer nu Arriva för att skydda sina medlemmar mot lönedumpning och orimlig arbetsbelastning, men vad kommer regionen göra för att skydda skåningarnas säkerhet som resenärer och anställda? Vänsterpartiet i Skåne lämnar in en interpellation med frågor till Kollektivtrafiknämndens ordförande, Carina Zachau (M).