Vänsterparitet Skånes valvakor över distriktet

Media önskas välkomna!

Under valkvällen nås företrädare för Vänsterpartiet i alla skånska kommuner samt i Region Skåne enligt bifogad lista.

Vi arrangerar valvakor enligt nedanstående:

Helsingborg: Kurdiska kvinnoföreningens lokal, Södergatan 103 från kl. 18;

Hässleholm: Vänsterpartiets lokal, Mellankullagatan 8 från kl. 19;

Kristianstad: La Veni fackens hus, Kanalgatan 94 från kl. 19;

Landskrona: Säbygatan 16, Andra våningen från kl. 17;

Lund: Restaurang Viva, Karhögstorg från kl. 19.30;

Malmö: Grand Öl och Mat, Monbijougatan 17 från kl. 19;

Osby: Borgen, Lilla Salen från kl. 19.30;

Skurup: Sara Restaurang, Kyrkogatan 25 från kl. 20.

Vänsterpartiet vill bygga ett Skåne för alla – inte bara för de rikaste

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inbjudan: Malin Björk, Vänsterpartiet Skåne och Vänsterpartiet Malmö håller samtal om aborträtt5.9.2018 17:24Pressmeddelande

Kvinnors rätt till sin egen kropp är helt grundläggande. Just nu blåser det konservativa vindar i Europa och Sverige: aborträtten hotas av begränsningar och förbud och diskussioner om samvetsfrihet lyfts dagligen i den svenska valrörelsen. Malin Björk, vänsterpartiets EU-parlamentariker, Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet i Skåne och Hanna Thomé, vänsterpartiets kommunalråd i Malmö, bjuder in till samtal om hur vi praktiskt kan försvara rätten till fri abort.