Vänsterpartiet besöker Sötåsen och Moelven

På fredag den 26 augusti är Vänsterpartiets riksdagsledamöter Jessica Thunander och Elin Segerlind i Töreboda på studiebesök. Med på dagen är också Vänsterpartiets Evalena Öman, Mattias Pettersson och Fahimeh Nordborg, förtroendevalda med uppdrag inom regional utveckling.
Riksdasledamöter Jessica Thunander och Elin Segerlind (V)

På fredag 26 augusti besöker Vänsterpartiet Västra Götaland naturbruksskolor och Moelven Töreboda AB som tillverkar klimatsmarta, hållbara produkter.

Media är välkomna!

- Vi står mitt i en klimatkris och inför en framtid där vi kommer möta stora utmaningar när det kommer till vår livsmedelsproduktion. I det läget är det viktigt med att vi gemensamt satsar på Naturbruksskolorna och att regionen är huvudman för skolorna är ett sätt för politiken att ta ansvar för den omställning som måste göras, säger Elin Segerlind, som är miljö- och klimatpolitisk talesperson för Vänsterpartiet.

Programmet för dagen:

Kl. 10-12 Sötåsen

Kl. 13.30-15.30 Moelven Trä AB

- Det är fascinerande att verksamheten vid Moelven i Töreboda funnit i mer än 100 år som limträfabrik och utvecklar på ett hållbart sätt, säger Jessica Thunander, ersättare i trafikutskottet. - Förutom hus i alla storlekar kommer det ju även gå att bygga vindkraftstorn i limträ.

Meddela gärna Lena Karlsson, politisk sekreterare, vid deltagande.

Riksdasledamöter Jessica Thunander och Elin Segerlind (V)