Vänsterpartiet Skåne väljer regionråd – Sara Svensson vill driva en politik för ökad jämlikhet

Under lördagen hölls Vänsterpartiet Skånes Höstkonferens i Malmö. Mötet som bestod av delegater från hela Skåne valde Vänsterpartiets kandidat till regionråd och politiska sekreterare inför kommande mandatperiod.

-          Det är jätteroligt att ha fått förtroendet att ta plats som regionråd för en växande vänsterrörelse i Skåne, säger Sara. Vi är en stark grupp som kommer att driva Vänsterpartiets politik i regionens fullmäktige och nämnder. Det ska bli jättekul att tillsammans i ett starkt lag arbeta för att lyfta en tydlig vänsterpolitik för jämlikhet!

Sara har under föregående mandatperiod varit gruppledare för Vänsterpartiet Skåne och har bland annat varit Vänsterpartiets representant i regionstyrelsen och i beredningen för framtidens sjukvård. Hon ser fram emot de kommande fyra åren.

-          Under kommande mandatperiod kommer vi vara en tydlig vänsteropposition och fortsätta bygga opinion för en bättre personal- och sjukvårdspolitik, förkortad arbetstid och en bättre, billigare kollektivtrafik. För ett mer jämlikt Skåne helt enkelt. Invånarna förtjänar en politik som tar växande klassklyftor på allvar: vi har de konkreta förslagen som behövs för ökad jämlikhet, avslutar Sara Svensson.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.