Vår ekonomi firar 30 år

Studentlitteratur och Ekonomifakta hälsar välkomna till ett spännande samtal om global och svensk ekonomi under 30 år.
Boken Vår ekonomi ges ut av förlaget Studentlitteratur.

I år är det 30 år sedan första upplagan av Sveriges mest sålda lärobok i ekonomi gavs ut – Klas Eklunds ”Vår ekonomi”.

Lagom till 30-årsjubileet kommer nu den 14e, rejält reviderade upplagan. Mycket har hänt sedan 1987: Rekordhöga räntor har blivit rekordlåga. Planekonomin har gått hädan. Euron har fötts. Tillväxten har ifrågasatts. Finanskriser har duggat tätt. Kina har blivit stormakt. Världen har krympt.

Vad kan vi lära av de gångna 30 åren? Hur ser framtiden ut? Tar robotarna över? Hur hantera integrationen? Är låga räntor här för att stanna?

Detta diskuteras av Klas Eklund (Seniorekonom SEB), Ann Öberg (Chefsekonom Handelsbanken) och Anders Borg (fd finansminister).

Samtalet leds av Mia Odabas.

Anmälan till evenemanget sker via länk: https://www.studentlitteratur.se/firavarekonomi

NÄR?

Frukostseminarium 4 december, 08.30 – 10.00.
Macka och kaffe från 08.00.

VAR?

Näringslivets hus, Storgatan 19, Stockholm

Seminariet är kostnadsfritt.

Om du deltar på seminariet kan du köpa den nya upplagan av Vår ekonomi till specialpriset 200 kr inkl moms – och få den signerad av författaren.

Boken Vår ekonomi ges ut av förlaget Studentlitteratur.

Studentlitteratur AB är Sveriges ledande utbildningsförlag. I nära samverkan med företrädare för förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, universitet och högskola samt yrkeslivet utvecklar företaget produkter som stödjer kompetensuppbyggnad längs hela kunskapsresan. Företaget, som är familjeägt, finns i Lund. Studentlitteraturkoncernen omsätter 422 miljoner kronor och har 164 anställda.