Vårdföretagarna rekryterar expert från riksdagen – Natasa Ristic Davidson

Natasa Ristic Davidson, statsvetare och tidigare chef för den politiska avdelningen på Kristdemokraternas riksdagskansli, förstärker nu Vårdföretagarnas kansli som näringspolitisk expert med särskilt ansvar för sjukvård.

- Det känns viktigt och spännande att få arbeta med Vårdföretagarnas sjukvårdsfrågor, särskilt inför valet. En stor del av all vård bedrivs idag av idéburna och privata vårdgivare. Vårdföretagen har därmed en avgörande betydelse för att svensk sjukvård ska fungera. Goda förutsättningar för vårdföretagen är en nyckel till att de omfattande vårdköerna ska kunna kortas säger Natasa Ristic Davidson, ny näringspolitisk expert hos Vårdföretagarna.

– Sjukvård är en av de viktigaste frågorna för allmänheten där alla aktörer behöver bidra med konstruktiva lösningar. Jag är därför glad att kunna välkomna Natasa Ristic Davidson till Vårdföretagarna. Natasa har värdefulla erfarenheter av politiska beslutsprocesser och sjukvårdspolitik som förstärker vårt påverkansarbete, säger Sabina Joyau, näringspolitisk chef Vårdföretagarna.

Anders Manell, presschef Vårdföretagarna, 070-314 57 29