Våren hos IKEA

Nu välkomnar vi våren med lätta naturmaterial som björk, bambu och bomull och ljusa, glada färger! Pastellrosa och mauve leker med det gräsgröna och grafiska linjer med svenska konstnären Hilma af Klints expressiva abstrakta målningar som inspiration.

Med enkla, smarta och effektiva lösningar designade för att maximera ditt hems potential kan du nyttja oanvända platser.

Låt dig inspireras av de konstnärliga handbroderade kuddfodral av Jordan River Foundation, grafiska taklampor och vardagliga objekt som kroken KNOPARE, tillverkade av återvunnet material från gamla fiskenät och rep.

Nu kommer också en ny familj av vaser i olika former och storlekar designade av Ilse Crawford och hennes studio, StudioIlse. Tillverkade av återvunnet glas och munblåsta av skickliga hantverkare, blir de ett blickfång – med eller utan färska blommor. Vaserna har en taktil känsla med olika textur: lena och klara, matta och frostade och vissa med bubblor under glaset. Vaserna KONSTFULL visar att små, vardagliga objekt kan bli betydelsefulla.

Säljstart: Januari 2022 på IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus

Pris- och produktinformation:

Läs mer! Pressmaterial: Nyheter Januari 2022 (Pdf)
Läs mer! Pressmaterial: Organisera 2022 (Pdf)

Ladda ner högupplösta bilder: Bildbanken

Kalendarium:

Säljstart:  Nyhet:  Pressinformation: Pressbilder:
Oktober 2021 VINTER 2021 Pressmeddelande Bildbank
Oktober 2021 IKEA Gaming Pressmeddelande Bildbank