Vårens uppfriskande nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment
Starbucks® Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en rik smak av kaffe och mörk choklad, en klassisk smakkombination, som lämnar en sammetslen känsla i munnen. Med en hint av havssalt förhöjs smakupplevelsen ytterligare.
Starbucks Frappucino® är en av varumärkets mest omtyckta och ikoniska drycker. Nu utökas sortimentet med Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie som innehåller en krämig blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av len kola- och chokladbrownie.
– Våra två nyheter är perfekta att boosta dagen med, oavsett om man är hemma, på kontoret eller på språng. De är smakrika och piggar upp vilket tillfälle som helst, perfekt när du vill unna dig något extra gott. De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostad arabicakaffe som är 100 procent rättvisemärkt, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.
Pris och tillgänglighet
Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour finns i butik nu fram till september 2023.
Rek. cirkapris Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour: 27,50 kr för 220 ml.
Rek. cirkapris för Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour: 28,90 för 250 ml.
Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Annika Hammarwall, projektledare, Prat PR
Tel: 070-422 97 50
E-mail: annika.hammarwall@prat.se
För ytterligare information, kontakta:
Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige
E-mail: danhn@arlafoods.com
Bilder
Om
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Oförändrat mjölkpris för Arlabönderna27.3.2024 13:00:36 CET | Pressmeddelande
Priset som bönderna får betalt för sin mjölk inom Arla är oförändrat i april, både för konventionell och ekologisk mjölk. Svenska Arlabönder får dock drygt tre öre extra på grund av en valutaeffekt.
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen i nytt skolfrukostsamarbete26.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen inleder ett nytt samarbete om skolfrukost. Som en del i satsningen lanseras i dag ett digitalt verktyg för att hjälpa fler skolor att komma igång med frukostservering.
Nya pappersbägare sparar 32 ton plast om året21.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arlas gräddfil, crème fraiche och ekologiska turkiska yoghurt får nya femdecilitersförpackningar gjorda av papper. Det innebär att mängden plast minskar med drygt 32 ton per år – vilket motsvarar vikten av ungefär 19 personbilar.*
Arla investerar 210 miljoner euro för att säkra positionen som en viktig global mozzarellaproducent19.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla investerar i toppmodern teknik i Storbritannien för att möta kundefterfrågan, säkra konkurrenskraften och leverera tillväxt inom mozzarellakategorin.
Fira in våren med kossor och kanelbullar15.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Våren närmar sig och det betyder att det börjar bli dags för kosläpp. Från klockan 12.00 i dag kan du anmäla dig på 34 Arlagårdar, från Jämtland i norr till Skåne i söder. Säkra din plats i tid – förra året blev en gård fullbokad på mindre än 30 minuter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum