ArlaArla

Vårens uppfriskande nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment

Nu lanseras två produktnyheter i Starbucks sortiment av kylda kaffedrycker – Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour med havssalt och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour. De kylda kaffedryckerna gör det lätt att njuta av det perfekta kaffeögonblicket, var som helst, när som helst.
Två nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment: Starbucks® Dark Chocolate Mocha med havssalt och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie.

Starbucks® Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en rik smak av kaffe och mörk choklad, en klassisk smakkombination, som lämnar en sammetslen känsla i munnen. Med en hint av havssalt förhöjs smakupplevelsen ytterligare.

Starbucks Frappucino® är en av varumärkets mest omtyckta och ikoniska drycker. Nu utökas sortimentet med Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie som innehåller en krämig blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av len kola- och chokladbrownie.

– Våra två nyheter är perfekta att boosta dagen med, oavsett om man är hemma, på kontoret eller på språng. De är smakrika och piggar upp vilket tillfälle som helst, perfekt när du vill unna dig något extra gott. De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostad arabicakaffe som är 100 procent rättvisemärkt, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.

Pris och tillgänglighet

Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour finns i butik nu fram till september 2023.

Rek. cirkapris Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour: 27,50 kr för 220 ml.

Rek. cirkapris för Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour: 28,90 för 250 ml.

Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Annika Hammarwall, projektledare, Prat PR
E-mail: annika.hammarwall@prat.se

För ytterligare information, kontakta:
Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige
E-mail: danhn@arlafoods.com