Världens minsta deal hos Halebop

Nu lanserar Halebop en mini-deal, både till storleken och priset, men som ger mängder av tid att ringa för. I begränsad upplaga släpps L8star BM10, ofta kallad världens minsta mobiltelefon, för bara 19,90 kronor. Med följer ett kontantkort laddat med 300 kronor.

Årets första månader kan vara tuffa ekonomiskt. Och ganska trista. Därför lanserar Halebop en deal som inte gräver ett hål i plånboken, men ger massa möjligheter att ringa nära och kära.

– Vi kallar det världens minsta deal men jag skulle säga att det kanske är världens bästa deal. Det är något särskilt med riktigt små grejer och den här minimobilen väcker ett instant ha-begär, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

L8star BM10 anses vara världens minsta mobiltelefon med ett mått på cirka sju gånger tre centimeter, som en tändsticksask ungefär. Telefonen har en design med knappsats och liten fyrkantig skärm som för tankarna till de allra första mobiltelefonerna som kom för privatpersoner.

Med telefonen följer ett kontantkort laddat med 300 kronor, som du sedan kan toppa upp på halebop.se eller via sms.

Dealen släpps i bara 30 exemplar den 9 februari kl. 10.00 och gäller så långt lagret räcker.

Läs mer på halebop.se.

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 90

Ny kortfilm ska skapa samtal om mat och identitet9.12.2020 07:00:00 CETPressmeddelande

Det kreativa kollektivet Wulira Studio vill undersöka mat kopplat till identitet, framför allt bland minoritetssvenskar – vilket har resulterat i kortfilmen Fuck Your Fusion. Filmen lyfter bland annat fram hur minoriteters matkulturer ofta blir accepterade först när trendiga fusion-restauranger plockar upp dem. Fuck Your Fusion är en del av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.