Världens starkaste tjej firar 70-årsjubileum på Lisebergsteatern!

2Entertain - Part of Moment Group

Världens starkaste tjej firar 70-årsjubileum! Den första boken om Pippi kom i november 1945 och nu har hon således fyllt hela 70 år. Detta firar Lisebergsteatern med en jubileumsföreställning som baseras på Astrid Lindgrens originalmanus Pippi Långstrump. Hela jullovet ska det firas rejält, från 16/12 fram till den 8/1

Följ med Pippi Långstrump och hennes vänner i en föreställning där publiken får uppleva sång, musik, dans, spänning och massor av skratt för hela familjen. När Pippi, världens starkaste tjej, flyttar in i Villa Villekulla blir grannbarnen Tommy och Annika både nyfikna och förvånade. Hon har en häst på verandan och en egen apa! Det blir spännande värre med poliser som jagar Pippi, sjörövare som dansar och sjunger och en Fru Prusselius som till varje pris skall få in Pippi på ett barnhem.-Det är verkligen inte tillåtet för små barn att bo ensamma, säger Fru Prusselius

Pippi och hennes vänner bjuder på mängder av upptåg som får publiken att vilja kliva upp på scenen och vara med.Allt enligt Astrid Lindgrens klassiska originalmanus

I jul är det trettonde året med familjeföreställningar under jullovet på anrika Lisebergsteatern. Skaran av förväntansfulla barn, mammor, pappor och mor-och farföräldrar har ökat stadigt under åren. Och populärast av alla är Astrid Lindgrens 70-åring, världens starkaste tjej.

Regi: Kålle Gunnarsson

Biljetterna släpps den 26/9

Föreställningens längd 2 timmar (inklusive 20 min paus)

Rekommenderas från 2 år allt beroende på barnets teatervana.

Föreställningen produceras av 2Entertain och Stage Fantasy.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar