Världens starkaste tjej firar 70-årsjubileum på Lisebergsteatern!

2Entertain - Part of Moment Group

Världens starkaste tjej firar 70-årsjubileum! Den första boken om Pippi kom i november 1945 och nu har hon således fyllt hela 70 år. Detta firar Lisebergsteatern med en jubileumsföreställning som baseras på Astrid Lindgrens originalmanus Pippi Långstrump. Hela jullovet ska det firas rejält, från 16/12 fram till den 8/1

Följ med Pippi Långstrump och hennes vänner i en föreställning där publiken får uppleva sång, musik, dans, spänning och massor av skratt för hela familjen. När Pippi, världens starkaste tjej, flyttar in i Villa Villekulla blir grannbarnen Tommy och Annika både nyfikna och förvånade. Hon har en häst på verandan och en egen apa! Det blir spännande värre med poliser som jagar Pippi, sjörövare som dansar och sjunger och en Fru Prusselius som till varje pris skall få in Pippi på ett barnhem.-Det är verkligen inte tillåtet för små barn att bo ensamma, säger Fru Prusselius

Pippi och hennes vänner bjuder på mängder av upptåg som får publiken att vilja kliva upp på scenen och vara med.Allt enligt Astrid Lindgrens klassiska originalmanus

I jul är det trettonde året med familjeföreställningar under jullovet på anrika Lisebergsteatern. Skaran av förväntansfulla barn, mammor, pappor och mor-och farföräldrar har ökat stadigt under åren. Och populärast av alla är Astrid Lindgrens 70-åring, världens starkaste tjej.

Regi: Kålle Gunnarsson

Biljetterna släpps den 26/9

Föreställningens längd 2 timmar (inklusive 20 min paus)

Rekommenderas från 2 år allt beroende på barnets teatervana.

Föreställningen produceras av 2Entertain och Stage Fantasy.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.