Världens viktigaste e-sportshackaton genomförs idag

Den världsomspännande e-sportshackatonen Considition har i år temat ”hållbara städer för framtiden” och går av stapeln ikväll, torsdag. Det är årets viktigaste e-sporthändelse och lockar i år över 200 deltagare.
Hållbara städer

-Considition har blivit en mötesplats för innovation och kreativitet.  De idéer som presenteras är ofta disruptiva, säger Peter Hellgren, vd och grundare av IT-jätten Consid.

Considition är ett årligen återkommande hackaton som spänner över hela världen. I år är det rekordmånga kvinnor som deltar, 23 personer. Tanken är att uppmuntra innovation som bidrar till samhällsnytta. Den här gången arrangeras Considition i samarbete med Riksbyggen.

- Hållbara städer är en av de mest avgörande frågorna i dag. Digitalisering, innovation och AI är alla viktiga beståndsdelar i framtidens hållbara samhälle, säger Amir Chizari, IT- och digitaliseringschef på Riksbyggen.

Årets vinnare får åka till London för att lära sig mer om smarta, mobila och hållbara städer under Smart City Summit - där företag som bland andra Tesla, Uber och Google gästar.

Considition går att uppleva på plats på Consids kontor på bland annat Stureplan i Stockholm, Avenyn i Göteborg och Stortorget i Malmö. Det går också bra att ta sig till något av Riksbyggens kontor som för kvällen håller öppet. Tävlingen direktsänds också på Twitch med livestudio.

Hållbara städer

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Nyköping, Gävle, Värnamo, Kalmar, Borås, Karlstad och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se

Consid sätter medarbetarupplevelsen i fokus under seminarieturné17.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Hur kan organisationer fortsätta att uppnå framgång i en tid då allt större betoning läggs vid att attrahera och behålla medarbetare? Det är en av frågorna som Consid ställer sig när Employer Experience ger sig ut på en turné i södra Sverige. Som ett led i att fortsatt lansera affärsområdet ger sig Employer Experience, lett av Emma Fahlstedt, ut på en turné till tre av Consids sydligaste kontor för inspirerande frukostseminarier.

Consid och Sitevision banar väg för skräddarsydda medlemsupplevelser10.4.2024 15:39:53 CEST | Pressmeddelande

Consid och Sitevision slog upp dörrarna och välkomnade 16 medlemsorganisationer till Considkontoret i Stockholm på nätverksträff. På dagordningen stod inspiration och erfarenhetsutbyte med gästtalare från Socialdemokraterna och Vision. Efter succén kommer nu ett av föredragen som webbinarium och en till nätverksträff för att ge chansen till fler medlemsfokuserade organisationer att delta.