Världsårsbästa av Khaddi Sagnia i säsongsdebuten: "Det bådar gott inför framtiden"

Khaddi Sagnia fick en grym start på inomhussäsongen på den lilla längdhoppstävlingen Kvilles hopptävling i Göteborg. Hon hoppade 6.75 i första omgången, vilket inte bara innebar en kanonstart på säsongen utan även nytt världsårsbästa.

Ullevis Khaddi Sagnia inledde sin längdsäsong inomhus med ett jättehopp på en träningstävling hemma i Göteborg på torsdagkvällen den 25 januari. Khaddi hoppade 6.75 i första omgången vilket är två centimeter längre än jamaicanskan Ackelia Smiths tidigare världsårsbästa på 6.73.

– Det känns jättebra. Säsongen är fortfarande ung, men jag är jätteglad som fick en så fin inledning som denna, samt att känslan är bra. Det bådar gott inför framtiden, säger en glad Khaddi Sagnia.

Att Khaddi är i fysisk storform visade hon tidigare i januari när hon sprang 60 meter på det nya personbästat 7.25, som också var fjärde tiden i Sverige någonsin.