VÄRLDSARTISTER TAR ÖVER GÖTEBORGSHOTELL

Under 48 timmar förvandlas göteborgshotellet Clarion Hotel Post till en enda stor nattklubb med världsartister som Alesso, Ingrosso och Nic Fanciulli. Den 20-22 oktober har hotellet öppet endast för besökare till den nya klubbföreteelsen TAKE OVER.

Ingrosso & Alesso tar över Clarion Post i Göteborg

En food court kommer vara öppen 24/7 för att servera hungriga gäster och hotellets två barer förvandlas till nattklubbar. Postbaren på entréplan kommer bli en central samlingspunkt för trevligt sällskap och galen fest, samtidigt som Bon Bon Bar byter namn till The 808 x NightFly Room och blir dedikerad Techno-klubb där Nic Fanciulli är huvudartist en av kvällarna. Hotellets stora bankettsal Drottningporten kommer genomgå ett rejält kostymbyte och blir MAIN STAGE med en omfattande ljud- och ljusrigg för att motsvara världsartisternas och gästernas höga förväntningar.

Under lördagen kommer även en stor partybrunch att anordnas med några i dagsläget hemliga DJs.

Våra 500 hotellrum kommer fyllas med förväntansfulla gäster som inviger TAKE OVER. Det är ju väldigt unikt och mycket av en VIP-känsla över hela evenemanget. Artisterna Alesso och Ingrosso spelar sällan för publik mindre än 15.000 personer, men nu på TAKE OVER blir det ca en tiondel av det. Mig veterligen har detta aldrig gjorts tidigare i Norden, säger Fredrik Blomberg, VD, Clarion Post.

LINEUP MAIN STAGE:

INGROSSO
ALESSO
SYLVAIN ARMAND
DON PALM
SIA TALEBI

LINEUP The 808 x NightFly Room:
NIC FANCIULLI
MAGDALENA
LEHAR
SHAKARCHI & STRANEUS
FAROK SHAKARCHI

Fler artister tillkommer

Biljetter och information finns på TAKE OVERs webbsida: www.takeover.se

PRESS

Pressackreditering och frågor gällande press marknad.post@choice.se

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38Pressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.