Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.

-Jättekul med så stort intresse redan från start. Hammarbybacken erbjuder utöver Cake en mängd spännande aktiviteter såsom downhill och cross country-cykling, kanot och alla olika former av löpning under sommar och höst, säger John Midelf ansvarig för SkiStar Hammarbybacken.

CAKE’s bankoncept utvecklades på Gotland sommaren 2017 och lanseras nu på allvar i Hammarbybacken. Hammarbybacken har öppet onsdagar kl.17-21 samt lördagar och söndagar kl.11-15. Priset för att uppleva den nya elmotorcykeln är 350 kr/person och tar en timme att genomföra. Inkluderat i priset är hyra av elmotorcykeln, transport upp samt skyddskläder och hjälm. Uthyrningen i Hammarbybacken har även sedan tidigare downhill- och cross countrycyklar samt finns cykelinstruktör att boka.

-Vi är mycket glada att ha Hammarbybacken som första partner in detta initiativ. Företeelsen manifesterar CAKE’s mission att inspirera människor att öka takten i resan mot det emissionsfria samhället, säger Stefan Ytterborn CEO & grundare.

Om Cake

CAKE utvecklar, marknadsför och säljer elektriska off-road motorcyklar. Genom innovation och teknik erbjuder CAKE en lätt motorcykel, som också är lättare att köra eftersom man inte behöver koppla eller växla. Den är tyst och stör därför inte omgivningen. Sist men inte minst så skitar den inte ned.Från positionen som marknadsledande inom lätta högpresterande off-road motorcyklar har en väg registrerad modell lanserats för att ersätta biltransporter i den dagliga pendlingen.

Kontakt Cake:

Christian Kugelberg: christian@ridecake.com

Tele: +46 70 663 60 58

Mer information:

Attraktiv arbetsgivare för unga åker ut på rekryteringsturné19.8.2019 14:15:28 CESTPressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i svenska och norska fjällvärlden och just nu pågår rekryteringen av vinterns nya medarbetare. Nytt för i år är att söka vinterns nya medarbetare genom att besöka utvalda städer. Det är Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Linköping, Stockholm, Gävle och Östersund som får besök av SkiStars rekryterare. Reseföretaget SkiStar har gett över 11 000 unga mellan 18 – 24 år arbete de senaste 10 åren och får varje år in tusentals nya ansökningar.

Nu lanserar SAS flyglinjer från Danmark och England till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil12.8.2019 09:15:02 CESTPressmeddelande

SAS satsar på Sveriges och Norges största skidorter Sälen och Trysil genom att redan från start i december, när nya flygplatsen invigs, lansera tre flyglinjer. Den 28 december landar de första engelsmännen på nya Scandinavian Mountains Airport och redan dagen efter anländer danskar från både Köpenhamn och Ålborg. Både den danska och engelska marknaden är viktiga och har växande positiva trender.

Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil12.8.2019 09:13:26 CESTPressmeddelande

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.