Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.

-Jättekul med så stort intresse redan från start. Hammarbybacken erbjuder utöver Cake en mängd spännande aktiviteter såsom downhill och cross country-cykling, kanot och alla olika former av löpning under sommar och höst, säger John Midelf ansvarig för SkiStar Hammarbybacken.

CAKE’s bankoncept utvecklades på Gotland sommaren 2017 och lanseras nu på allvar i Hammarbybacken. Hammarbybacken har öppet onsdagar kl.17-21 samt lördagar och söndagar kl.11-15. Priset för att uppleva den nya elmotorcykeln är 350 kr/person och tar en timme att genomföra. Inkluderat i priset är hyra av elmotorcykeln, transport upp samt skyddskläder och hjälm. Uthyrningen i Hammarbybacken har även sedan tidigare downhill- och cross countrycyklar samt finns cykelinstruktör att boka.

-Vi är mycket glada att ha Hammarbybacken som första partner in detta initiativ. Företeelsen manifesterar CAKE’s mission att inspirera människor att öka takten i resan mot det emissionsfria samhället, säger Stefan Ytterborn CEO & grundare.

Om Cake

CAKE utvecklar, marknadsför och säljer elektriska off-road motorcyklar. Genom innovation och teknik erbjuder CAKE en lätt motorcykel, som också är lättare att köra eftersom man inte behöver koppla eller växla. Den är tyst och stör därför inte omgivningen. Sist men inte minst så skitar den inte ned.Från positionen som marknadsledande inom lätta högpresterande off-road motorcyklar har en väg registrerad modell lanserats för att ersätta biltransporter i den dagliga pendlingen.

Kontakt Cake:

Christian Kugelberg: christian@ridecake.com

Tele: +46 70 663 60 58

Mer information:

EN FIN VINTERSÄSONG BAKOM ÖKADE INTÄKTER – STOR TILLFÖRSIKT INFÖR KOMMANDE VINTER!3.10.2019 08:14:32 CESTPressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Vi har lagt ytterligare ett riktigt bra verksamhetsår bakom oss. Vid jämförelse mot föregående år är det värt att understryka att fjolåret bjöd på fantastiska väderförutsättningar som medförde att vi ökade antalet skiddagar med hela 7,5 procent. I ljuset av detta är vi mycket nöjda även med årets resultat!

HUNDraprocentig naturnära transfer från nya Scandinavian Mountains Airport till SkiStars skidområden i Sälen20.9.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

I december 2019 öppnas elva flyglinjer från olika orter i Sverige till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. I samband med det presenterar SkiStar tillsammans med Peakpoints ett nytt mer äventyrligt sätt att ta sig till och från flygplatsen - hundspannstransfer. Men hjälp av tio stycken Alaskian Huskies får gästerna möjlighet att susa genom den vackra fjällvärlden fram till skidåkningen på SkiStars skidområden i Sälen.

SkiStars vinternyheter: mer av barnens favorit Valle, nya boenden i pistnära lägen och invigning av Scandinavian Mountains Airport12.9.2019 08:04:25 CESTPressmeddelande

Barnfamiljerna står i fokus när SkiStar presenterar årets vinternyheter. Det mycket uppskattade barnkonceptet Valle utvecklas ytterligare, det erbjuds ännu mer förstklassig skidåkning och det öppnas fler boenden i bästa Ski-in-Ski-out-lägen. Dessutom öppnas nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil i december med nonstop flyg från Danmark, England, hela fem direktlinjer från Sverige och flertalet flyglinjer via Bromma till Scandinavian Mountains Airport.